اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار کردستان:

ترویج فرهنگ شهیدان مقابله جدی با تحریم‌ها است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اهداف و نیات شهیدان، گفت: ترویج فرهنگ شهیدان و تبیین اهداف و آرمان‌های آنان مقابله جدی با تحریم‌ها خواهد بود.

ترویج فرهنگ شهیدان مقابله جدی با تحریم‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، داود مهاجر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار کرد: تمامی دستاوردها و افتخارات موجود در ایران به برکت عظمت شهدا و رهبری ارزشمند امام راحل در دهه نخست انقلاب و هدایت کشور با بصیرت رهبر معظم انقلاب از دهه دوم تاکنون است.

وی با تاکید بر گرامیداشت یاد امام(ره)، شهدا و از خودگذشتگی و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در طول سال، تصریح کرد: بیان عظمت افتخارآفرینی و مجاهدت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس در یک هفته خلاصه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ شهدا مملو از ساده‌زیستی، از خودگذشتگی، قناعت و توصیه به جلوگیری از اسراف است، بیان داشت: بهترین راهکار برای مبارزه با تحریم‌ها بهره‌ بردن از فرهنگ شهیدان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان ادامه داد: دشمن با تحریم کشورمان قصد جلوگیری از ترویج اسلام و انقلاب را دارد و برای رسیدن به این هدف خود از هر روش و ابزاری استفاده می‌کند.

مهاجر خاطرنشان کرد: بدون شک در تحریم‌ها استکبار جهانی و عوامل ایجادکننده تحریم ضرر می‌کنند چراکه کشور ما در دوران دفاع مقدس روش‌های مقابله‌ای مانند اقتصاد مقاومتی را فراگرفته و از تجربه‌های این دوران در مقطع کنونی هم بهره می‌گیرد.

وی آغاز بیداری اسلامی در کشورهای مختلف دنیا را تهدیدی برای استکبار خواند و عنوان کرد: استکبار جهانی سال‌هاست که به ارزش‌ها، مقدسات و بزرگان دین اسلام در قالب‌های متعددی هم چون کتاب، کاریکاتور و اخیراً هم با ساخت فیلم توهین می‌کند تا بدین وسیله مانع از گسترش دین اسلام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان اشاره کرد و گفت: 9 کمیته تخصصی نظامی، نمایشگاه، فرهنگی، ایثارگران، ورزش و جوانان، بانوان، جهاد و روستایی، مراکز علمی و دانشگاهی و کمیته خدمات و پشتیبانی به منظور اجرای برنامه‌های این هفته تشکیل شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس در کردستان اظهار داشت: مسئولیت هر کدام از کمیته‌های مذکور به ادارات و دستگاه‌های مرتبط در استان واگذار شده است.

مهاجر از برنامه‌ریزی و اجرای 32 برنامه در قالب کمیته‌های مذکور و در حوزه‌های مختلف خبر داد و افزود: اجرای رژه نیروهای نظامی و انتظامی، برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و نمایشی، تجلیل از خانواده شهدا و برپایی ایستگاه صلواتی و خدماتی از جمله عناوین کلی این برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه بزرگداشت دفاع مقدس، برگزاری همایش اساتید و دانشجویان، افتتاح پروژه‌های مرتبط با دفاع مقدس و حضور فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌های سطح استان برای بیان خاطره و انتقال ارزش‌های آن دوران به نسل جدید از دیگر برنامه‌های اجرایی در این هفته خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول