اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان محیط زیست:

پساب نیشکر برای شرب و داروسازی مناسب است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مدعی شد که پساب‌های نیشکر برای استفاده آب شرب و داروسازی مناسب است.

پساب نیشکر برای شرب و داروسازی مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز محمدجواد محمدی‌زاده ظهر امروز در حاشیه مراسم افتتاح تصفیه‌خانه پساب بهداشتی کشت و صنعت نیشکر دهخدا با حمایت از شرکت‌های توسعه نیشکر و صنایع جانبی مدعی شد که پساب‌های نیشکر برای استفاده آب شرب و داروسازی مناسب است.

وی با اشاره به اشتغال نیروی انسانی،‌ عملیات آبشویی و استفاده از کود و سموم در کشت نیشکر، بر مدیریت پساب در این مجموعه تأکید کرد و افزود: در این روند باید مراقبت شود که تخلیه این پساب آسیبی به رودخانه کارون و یا تالاب‌های هورالعظیم و شادگان وارد نکند، زیرا این اکوسیستم‌ها شکننده و حساس و دارای اهمیت زیادی هستند.

محمدی‌‌زاده تصریح کرد: آزمایش‌های سازمان حفاظت محیط زیست موید این حقیقت ارزشمند است که عملیات تصفیه به صورتی انجام می‌شود که خروجی فاضلاب (BOD و COD) بر اساس استانداردهای زیست محیطی است.

وی با بیان اینکه این پساب‌ها برای مصارف کشاورزی، تالاب‌ها، پرورش ماهی و آبزیان قابل استفاده است، مدعی شد که با کمی دقت می‌توان از آب ناشی از این پساب‌ها برای مصارف شرب و داروسازی نیز استفاده کرد.

معاون رئیس جمهوری همچنین گفت: در گذشته این اراضی شور بوده و خاک شویی‌های انجام شده توسط شرکت کشت و صنعت نیشکر بسیار باارزش است چرا که زمین شور را به شیرین تبدیل کرده است.

وی افزود: شوری زمین در گذشته حتی روی کیفیت آب رودخانه‌های کارون، دز و کرخه تأثیر می‌گذاشت و آن را از بین می‌برد، اما با مهندسی سنگین و پرحجمی که برای آبشویی اراضی صورت گرفته در حال حاضر زهاب‌ها شور نیست و زمین هم شیرین شده است.

معاون رئیس جمهوری نیشکر را یک کالای استراتژیک عنوان کرد که با راه‌اندازی صنایع جانبی می‌تواند رونق اقتصادی در پی داشته باشد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در حالی آبشویی‌های اراضی نیشکر را بی ضرر و زهاب‌ها را مناسب عنوان می‌کند که پیش از این شرکت‌های کشت و صنعت نیشکر به کرات از سوی مدیران اداره کل حفاظت محیط زیست و سازمان آب و برق استان مورد انتقاد قرار گرفته است. این شرکت همچنین در لیست ستاد جرایم خاص دادگستری خوزستان به عنوان صنعت آلاینده رودخانه کارون قرار دارد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول