اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

ملت ایران در دفاع مقدس صحنه‎های زیبای ایثارگری را در پرتو ولایت رقم زد

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: ملت ایران در دفاع مقدس صحنه‌های زیبای ایثارگری را در پرتو ولایت رقم زد.

ملت ایران در دفاع مقدس صحنه‎های زیبای ایثارگری را در پرتو ولایت رقم زد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم رژه حماسی نیروهای مسلح در میدان بسیج شهرستان گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: برخی در بعضی محافل چون دو واژه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نمی‌توانستند تعریف و تحلیل کنند متاسفانه در مواضع خودشان دچار تناقضاتی شدند.

وی تصریح کرد: دو واژه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی گر چه در ظاهر با هم متناقض است اما در مقام عمل با یکدیگر کاملا متفاوت است ولی این مسئله باعث شد برخی از خواص در تهران که از سرداران جنگ بودند متاسفانه دچار مواضع و تحلیل‎های اشتباه شوند و در قشر جوان و در سطح کشور برای مردم ابهاماتی ایجاد کنند.

استاندار گلستان به تشریح این دو واژه پرداخت و ابراز داشت: از یک زاویه جنگ چیز خوبی نیست حتی غیرمعقول و غیرمنطقی است چرا که در هیچ جای مبانی دینی ما اصلا بر جنگ تاکید نشده است و ما همیشه بر آن هستیم تا از جنگیدن دوری کنیم لذا اگر از این زاویه به قضیه بنگریم که جنگ ناحق، نابرابر و نامشروعی که رژیم بعث عراق بر ملت ایران آغازگر بود یک جنگ تحمیلی است، قطعا این جنگ مورد تائید هیچ کسی قرار نمی‌گیرد.

قناعت ادامه داد: اما اگر از این زاویه نگاه کنیم که ملت ایران در برابر جنگ تحمیلی عزتمدارانه و ولایتمدارانه ایستادگی کرد و تن به ذلت دشمن نداد آن وقت است که واژه دفاع مقدس معنا پیدا می‌کند لذا گر چه این دو واژه در ظاهر با هم متناقض‌اند اما در معنا و مفهوم و در عمل هر کدام از دو واژه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قابل تحلیل است.

وی با اشاره به اهداف دشمن در جنگ تحمیلی خاطر نشان کرد: هدف دشمن از جنگ تحمیلی پشیمان کردن ملت ایران از انقلاب اسلامی، جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی، جلوگیری از سازندگی کشور در طول 33 سال انقلاب اسلامی و ناکام جلوه دادن تجربه حرکت اسلامی ملت ایران در چشم مسلمانان جهان بوده است.

استاندار گلستان ممانعت از الگو شدن ایران اسلامی در عرصه‎های جهانی را از دیگر اهداف دشمن در جنگ تحمیلی برشمرد و متذکر شد: جلوگیری از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی در عرصه‎های بین‎المللی، نابودی منابع مالی و انسانی ایران و ایجاد تفرقه و شکاف بین حاکمیت و ملت ایران از دیرباز در دستور کار دشمن قرار داشت.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول