اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: تاریخ انقلاب اسلامی ما مشحون از حوادث بزرگ و فراز و فرودهای استثنایی است و یکی از آنها حماسه هشت سال دفاع مقدس در برابر متجاوزان ددمنش به مرزهای کشورمان است که برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

دفاع مقدس برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حماسه هشت سال دفاع مقدس فصلی شگفت‌آور و تحسین‌برانگیز در کتاب پرحادثه انقلاب اسلامی است که یکی از زینت‌بخش‌ترین فرازهای تاریخ کشور ما ایران است که در آینده همواره با عزت، سرافرازی، سربلندی، استغنا و خودباوری همراه خواهد بود.

دفاع شجاعانه و جانبازی‌های عاشقانه رزمندگان جبهه‌های نور هم فقط برای دفاع از آب و خاک نبود، اگر چه دفاع از آب و خاک نیز یک افتخار است و یک وظیفه بزرگ اما مسئله اساسی و هدف اصلی استکبار از تحمیل جنگ، ساقط کردن انقلاب اسلامی بود که تازه نهال نو پای آن در مزرعه ایران کشت شده بود.

هدف دشمن انهدام جوانه‌های تازه شکفته این نهال نوپای انقلاب، استقلال، آزادی و استقرار جمهوری اسلامی بود که دشمن تحمل شکوفایی این جوانه‌ها را نداشت.

تمام روزها و ثانیه‌های 2 هزار و 900 روزه دفاع مقدس نشان از مقاومت‌ها، حماسه‌ها و خاطرات مثال‌زدنی و به یادماندنی است اگر چه این جنگ خسارات مادی و معنوی زیادی بر ما تحمیل و شهیدان عزیز را از گلستان دلاورمردان ایران گلچین کرد، اما دشمنان هم خسارات زیادی دیدند و عذاب الهی نیز در انتظار آنهاست.

جنگ علیه ما در حقیقت، جنگ علیه اعتقادات و آرمان‌های ما بود و دفاع مقدس ما، دفاع از ارزش‌ها، آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و جنگ نور علیه ظلمت بود. برای همین بود که لحظه لحظه‌های دفاع مقدس ما مملو از خاطرات تلخ و شیرین است که از گرانبهاترین و ارزشمندترین میراث گنجینه‌های تاریخ این ملت به شمار می‌رود.

دفاع مقدس به رغم سختی‌ها و خسارات فراوانش دستاوردهای بسیار عظیمی هم داشت و می‌توان گفت دفاع مقدس تثبیت انقلاب اسلامی و آبیاری آن با خون بهترین فرزندان این آب و خاک و ایجاد علقه و پیوند خونین بین مردم و انقلاب بود که موجب همبستگی، اتحاد و همدلی بین مردم در مبارزه با دشمن شد.

چه ابلحند آنان که انقلاب را تمام شده می‌دانند و چه ساده‌‌لوح هستند آنان که توطئه و دشمنی‌ها با انقلاب را توهم می‌دانند، چه احمقند آنهایی که برای توطئه‌چینی علیه انقلاب و آرمان‌ها، آب در هاون می‌کوبند و چه ساده‌اندیشی است که احساس کنیم بدون حضور در عرصه‌های مختلف و بدون احساس مسئولیت ما، انقلاب راهش را ادامه می‌دهد.

بازنگری تاریخ دفاع مقدس و مروری بر این حوادث تاریخ‌ساز، به ویژه برای نسل آینده از جمله مسائل مهمی است که می‌تواند در این ایام و برای همیشه تاریخ مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار گیرد.

اگر می‌خواهیم راه و آرمان شهدا همچنان در مسیر رشد و تعالی، فراروی ما قرار گیرد، باید به راه مرام امام اقتدا کنیم و با حبل‌المتین انقلاب، رهبر نستوه و گرانقدرمان، پیمان وفاداری ببندیم و مسئولان کشور را در ایفای وظایف سنگینی که بر عهده دارند یاری و مساعدت کنیم تا در جوی آرام و همدلی صمیمانه بر مشکلات فائق آییم و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنیم.

=================

یادداشت از عدالت ناصری

============

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول