اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از سه سوله امدادی در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی سه سوله امدادی در شهرستان‌های بیرجند، درمیان و نهبندان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از سه سوله امدادی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ظهر امروز در کارگروه تخصصی امداد، نجات و آموزش همگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی از 15 مهرماه آغاز می‌شود و تا 21 مهرماه ادامه دارد.

محمدرحیم شهریاری با اشاره به کلنگ‌زنی پنج پایگاه امداد و نجات در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی در استان افزود: این پایگاه‌ها در شهرهای درح، قهستان، ماژان ومختاران، خور و مرکز استان کلنگ‌زنی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح توسن برای نخستین‌بار در کشور در استان خراسان جنوبی گفت: در این طرح که در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می‌شود، پنج نفر از هر روستا آموزش‌های امدادی را فرا گرفته و گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بهره‌مندی از توان افراد بومی برای کاهش اثرات بلایا و حوادث، مشارکت هرچه بیشتر جوانان در امور عام‌المنفعه و تربیت افراد در راستای تحقق طرح هر خانواده، یک امدادگر را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

شهریاری افزود: این طرح هم‌اکنون در شهرستان‌های قاین و فردوس به پایان رسیده است.

وی بر اجرای طرح آموزش کارکنان ادارات استان با مباحث امداد و نجات تاکید کرد و گفت: از 18 هزار کارمند ادارات استان باید یک چهارم آن‌ها آموزش‌های امداد و نجات را تا پایان سال جاری فرا بگیرند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول