اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن عاطفه‌ها صورت می‌گیرد

توزیع 36 هزار پاکت جمع‌آوری کمک در 230 مدرسه ملایر

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد ملایر از توزیع 36 هزار پاکت در سطح 230 مدرسه شهرستان ملایر در راستای جمع‌آوری کمک به جشن عاطفه‌ها خبر داد.

توزیع 36 هزار پاکت جمع‌آوری کمک در 230 مدرسه ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علی کولیوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر با بیان اینکه همه ساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جشن عاطفه‌ها با همکاری آموزش و پرورش، پایگاه‌های مقاومت بسیج و محوریت کمیته امداد در سراسر کشور برگزار می‌شود، افزود: امسال نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده جشن عاطفه‌ها با هدف تأمین نیازهای دانش‌آموزان زیر پوشش کمیته امداد و دیگر دانش‌آموزان غیر پوشش نیازمند با کمک‌های نوع‌دوستانه مردم در هفته اول مهر ماه ملایر برگزار می‌شود.

وی عنوان داشت: امسال جشن عاطفه‌ها در شهرستان ملایر از پنجم مهرماه آغاز می‌شود و به مدت سه روز در ششم و هفتم مهرماه نیز ادامه دارد که در پنجم مهرماه در مدارس، ششم مهرماه در سطح میادین و پایگاه‌های مردمی در شهرستان و هفتم مهرماه نیز در میعادگاه‌های نماز جمعه کمک‌های مردمی جمع‌آوری می‌شود.

مدیر کمیته امداد ملایر از برقراری 9 پایگاه در سطح شهرستان ملایر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به این جشن خبر داد و گفت: از این تعداد پنج پایگاه در سطح شهر ملایر، یک پایگاه در شهر جوکار، یک پایگاه در شهر سامن، یک پایگاه در شهر ازندریان و یک پایگاه نیز در شهر زند خواهد بود.

وی با بیان اینکه امسال 36 هزار پاکت جمع‌آوری کمک‌ها به جشن عاطفه‌ها بین دانش‌آموزان 230 مدرسه در شهرستان ملایر توزیع می‌شود، گفت: در راستای کمک‌های مردمی در هفت روستای بزرگ شهرستان نیز پایگاه‌های مقاومت بسیج کمک به جشن عاطفه‌ها را جمع‌آوری خواهند کرد.

کولیوند بیشتر نیاز دانش‌آموزان را لوازم‌التحریر، پوشاک مدرسه و وجه نقد عنوان کرد و عنوان داشت: در این راستا از مردم نوع‌دوست شهرستان می‌خواهیم همچون گذشته ما را در کمک رساندن به خانواده‌های نیازمند یاری کنند.

وی کمک‌های نقدی و غیر نقدی در جشن عاطفه‌ها در سال گذشته را در شهرستان ملایر 34 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 80 میلیون تومان برسد.

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه از اطعام 14 هزار و 500 نفر در ماه رمضان در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: برای کمک به اطعام‌دهی امسال 94 میلیون تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی خیران و مردم جمع‌آوری شده که نسبت به سال گذشته 92 درصد رشد نشان می‌دهد.

وی مبلغ جمع‌آوری شده زکات فطره در ماه رمضان امسال را در ملایر 43 میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: این رقم در سال گذشته 28 میلیون تومان بوده و رشدی 50 درصدی را نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

مدیر کمیته امداد ملایر در ادامه از رشد 40 درصدی درآمد صندوق‌های صدقات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در شش ماهه نخست سال جاری مبلغ 353 میلیون تومان از صندوق‌های صدقات در سطح شهرستان جمع‌آوری شده که این رقم در مشابه سال گذشته 252 میلیون تومان بوده است.

وی از زیر پوشش بودن 6 هزار و 500 خانوار در قالب 12 هزار و 305 نفر زیر پوشش این نهاد در ملایر خبر داد و افزود: از این تعداد یک‌ هزار و 554 نفر یتیم هستند که توسط 3 هزار و 700 حامی حمایت می‌شوند.

کولیوند با بیان اینکه حدود یک هزار نفر از حامیان مربوط به خارج از شهرستان ملایر هستند، گفت: امسال 700 نفر به حامیان شهرستان اضافه شده و کمک حامیان در شش ماهه سال جاری حدود 35 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از خیرین به کمیته امداد اعلام کرده هر شخص زیر 16 ساله‌ای که نیاز به درمان و جراحی داشته باشد با کمک این خیر به تهران اعزام و هزینه‌های آن توسط این خیر پرداخت می‌شود.

کولیوند ابراز داشت: این امر تنها برای افراد زیر پوشش نیست بلکه شامل افراد نیازمندی که زیر پوشش کمیته امداد نبوده‌اند نیز می‌شود اما شرط آن زیر 16 سال بودن است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول