اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه خبر داد

اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی در شهر سلطانیه

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه گفت: طرح توانمندسازی اجتماعی نسبت به حفاظت آثار تاریخی و میراث فرهنگی در شهر سلطانیه اجرا می‏‌شود.

اجرای طرح توانمندسازی اجتماعی در شهر سلطانیه

علیرضا رازقی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته طرح توانمندسازی اجتماعی نسبت به حفاظت آثار تاریخی همزمان با فصل پاییز سال جاری در شهر سلطانیه اجرا می‏‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس طرح توانمندسازی اجتماعی مباحث و مبانی حفاظت از میراث فرهنگی و آثار تاریخی به زبان و ادبیات عمومی برای مردم ارائه می‎شود، خاطرنشان کرد: فاز نخست این طرح در شهر سلطانیه و برای ساکنان بومی آن اجرا می‏‌شود.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با بیان اینکه نخستین گام برای آگاه‎سازی مردم و توانمندسازی آنها در زمینه حفاظت از آثار تاریخی تشکیل انجمن میراث فرهنگی در شهر سلطانیه است، اضافه کرد: در حال حاضر یک گروه بومی در شهر سلطانیه تشکیل شده است که پایگاه جهانی سلطانیه نیز همکاری‎های بسیار خوبی با این گروه دارد.

وی همچنین در زمینه مرمت و محوطه‏‌سازی در گنبد تاریخی سلطانیه با اشاره به اینکه در حال حاضر فاز دوم مرمت تزئینات داخلی گنبد سلطانیه در ضلع غربی به پایان رسیده است، تصریح کرد: مرمت فاز سوم در دستور کار است.

رازقی یادآور شد: داربست‏‌های ضلع غربی گنبد تاریخی سلطانیه باز شده و مرمت ضلع شمالی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به اینکه ورودی اصلی گنبد سلطانیه در ضلع شمالی ایجاد می‎شود، ادامه داد: همزمان با محوطه‎سازی در بخش شمالی مرمت تزئینات داخلی آن نیز انجام می‏‌شود.

مدیر پایگاه جهانی گنبد سلطانیه با بیان اینکه مرمت بدنه خارجی ضلع شمالی در ماه‎های گذشته انجام شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان بهار سال 92 مرمت ایوان شمالی به پایان می‎رسد.

وی با بیان اینکه عملیات خاک‏‌افزایی، تسطیح محوطه، انتقال خاک‏‌های نباتی به محوطه، آب نمک‏‌پاشی برای جلوگیری از رویش علف‎های هرز و انتقال لایه‏‌های آهک، خاک و شن به محوطه گنبد سلطانیه صورت گرفته است، ادامه داد: نقشه‎های تایید شده نیز بر روی سایت منتقل شده است.

رازقی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حجم زیادی از فعالیت‎ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: با برنامه‎ریزی‎های صورت گرفته سعی می‎کنیم قبل از رسیدن فصل سرما نتایج قابل قبولی را کسب کنیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول