اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر گرگان:

تپه نورالشهدا مکان خوبی برای پارک موزه دفاع مقدس است

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: تپه نورالشهدا مکان خوبی برای پارک موزه دفاع مقدس است ولی اگر این منطقه به مکانی نظامی تبدیل شود با آن مخالف هستیم.

تپه نورالشهدا مکان خوبی برای پارک موزه دفاع مقدس است

حسین ربیعی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در گرگان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی اظهار داشت: مخالفت و دلواپسی برخی از اعضای شورای شهر گرگان به این دلیل است که ورود سپاه به این منطقه و ایجاد فرهنگسرا، مهمانسرا و تبدیل آن به منطقه‎ای اختصاصی مانع از ایجاد یک فضای عمومی برای مردم می‎شود.

وی اضافه کرد: دوستان معتقد هستند هر جا که سپاه ورود پیدا کرده به دلیل قدرت، توانسته همه چیز را به نفع خود تغییر دهد لذا نباید مجوزی برای چنین اقدامی داده شود چرا که در صورت موافقت بعدها مسائل دیگری از داخل آن در می‎آید و علت این مخالفت‎ها نیز به خاطر چنین دلایلی است.

رئیس کمیسیون توسعه عمران و حمل و نقل شهری شورای اسلامی شهر گرگان ضمن استقبال از چنین پروژه‎ای در منطقه ناهارخوران تصریح کرد: اگر در جنگل ناهارخوران و النگدره ساخت و سازهایی صورت نمی‎گرفت و به حالت بکر و دست نخورده باقی می‎ماند آن وقت ادعای برخی موضع‎گیری‎ها نسبت به احداث چنین مکانی قابل قبول بود.

ربیعی یادآور شد: در اطراف و داخل جنگل ناهارخوران و حتی چند قدمی مزار شهدا، ساختمان‎هایی به منظور استفاده شخصی و یا کسب درآمد به وجود آمده است در صورتی که شب‎ها نیز بخواهید از این منطقه عبور کنید انواری از دل جنگل سوسو می‎زند که نشانگر ساختمان‎های خشن است.

وی متذکر شد: سؤالم از دوستان این است چرا در رابطه با چنین ساخت و سازهایی موضع‎گیری نشده اما حالا که به بحث ایثار و شهادت می‎رسد آن هم شهدای گمنام که نماد استقامت و پایداری ملت ما هستند سخن از حفظ طبیعت می‎زنیم.

این عضو شورای شهر گرگان در پاسخ به این موضوع که به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان درختی در این منطقه قطع نشده است گفت: حال اگر فرض بگیریم که در این نقطه درختی نیز قطع شود مگر این همه فضای سنگی که در ناهارخوران ایجاد شده منافاتی با طبیعت و محیط زیست ندارد اما چرا وقتی به شهدا می‎رسد موضع‎گیری‎ها شدت پیدا می‎کند؟.

ربیعی متذکر شد: منطقه ناهارخوران نیازمند چنین فضای معنوی است که مردم در کنار فضای خوب و لطیف منطقه بدانند که برخی برای وجود چنین آسایش و امنیتی جان خود را فدا کرده‎اند و به دلیل اینکه نسل آینده، نسلی است که با جنگ و دفاع مقدس بنا به شرایطی که آن دوران را ندیده، بیگانه است بنابراین وجود چنین پارک موزه‎ای در گرگان لازم است اما مخالفت‎ها بر سر اختصاصی شدن منطقه، ایجاد مهمانسرا و نظامی شدن آن است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول