اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران در مجلس:

راویان دفاع مقدس زینب‏های زمانه‏اند/ خاطرات شهدا چراغ راه بیداری اسلامی است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، روایتگران دفاع مقدس را زینب‏های زمانه خواند و گفت: خاطرات شهدا چراغ راه بیداری اسلامی است.

راویان دفاع مقدس زینب‏های زمانه‏اند/ خاطرات شهدا چراغ راه بیداری اسلامی است

لاله افتخاری امروز در گفت‏وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: ما وظایفی در قبال شهدا بر دوش داریم، این وظیفه همان حرکتی است که حضرت زینب(س) و حضرت سید‏الساجدین(ع) پس از عاشورای سرخ حسینی آغاز کردند.

افتخاری اضافه کرد: یک سوی واقعه کربلا دفاع، ایثار و شهادت بود و سوی دیگر این حقیقت همیشه جاوید در دل تاریخ، روایت آن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر پس از عاشورای حسینی، حضرت زینب (س) و حضرت زین‏العابدین (ع) این رسالت عظیم را به دوش نمی‏کشیدند شاید امروز ما خبری از کربلا و آنچه در آن دشت سرخ‏گون گذشت نداشتیم.

وی ادامه داد: حتی ممکن بود امور روایی دشت کربلا را عده‏ای متمول، مرفه و شاید سربازانی از لشگر امویان به دست بگیرند.

افتخاری اضافه کرد: از این رو، روایتگری دفاع مقدس برای همه اقشار جامع به ویژه نسل سومی‏های انقلاب اسلامی امری ضروری قلمداد می‏شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: وظیفه همه ما انتقال رشادت‏ها، از خود گذشتگی‏ها، خاطرات و واقعیت‏های شهدا به جوانان و نوجوانان است.

*خاطرات شهدا چراغ راه بیداری اسلامی است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرات شهدا را چراغ راه بیداری اسلامی جاری در جهان خواند.

وی با اشاره به همایش «زن و بیداری اسلامی» یادآور شد: چندی پیش در همایش زن و بیداری اسلامی نشست‏های بسیار خوب و مفیدی با بانوان سایر ملل حاضر در جریان بیداری اسلامی برگزار شد.

افتخاری تصریح کرد: برای بسیاری از آنها با وجود گذران برخی جریان‏ها در کشور خود به واسطه بیداری اسلامی، خاطرات شهدا نکاتی اصولی، کلیدی و گاه تعجب‏برانگیز قلمداد می‏شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: حال آنها از این خاطرات شهدا به عنوان چراغ روشنگر مسیر برای روزهای آتی مقاومت و مبارزه استفاده می‏کنند.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول