اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله محمدی اصفهانی:

شهدای 2 مهر آبادان فصل جدیدی را در تاریخ ثبت کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبادان گفت: شهادت 20 نفر از کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان در سال 58 فصل جدیدی را در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

شهدای 2 مهر آبادان فصل جدیدی را در تاریخ ثبت کردند

آیت‌الله عبدالله محمدی اصفهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: شهدای آموزش و پرورش آبادان در سومین روز از حمله جنگنده‌های عراق بعثی در سال 58 به شهادت رسیده و با ایثار در راه مجاهدت گام برداشتند.

وی افزود: حکم ریاست شهید صمد صالحی رئیس اداره آموزش و پرورش آبادان در سال 58 مستقیم توسط شهید رجایی وزیر وقت آموزش و پرورش صادر شد که نشانی بر حساسیت شهرستان آبادان در آن دوران داشت.

امام جمعه آبادان ادامه داد: این حساسیت و توجه به منطقه در برهه زمانی جنگ تحمیلی رسالت مردان این خطه از خاک خوزستان را سنگین‌تر کرده و آنان را در گام‌هایشان استوارتر کرد.

وی عنوان کرد: حادثه غم انگیز شهدای اداره آموزش و پرورش آبادان با خون دیگر شهدای دوران جنگ تحمیلی شهرستان آبادان به هم آمیخته شد و فصل جدیدی را در تاریخ ایثار و شهادت ثبت کرد.

محمدی اصفهانی با اشاره به مراسم گرامی داشت 20 شهدای دوم مهر آبادان گفت: امروز گرامی داشت یاد و خاطره شهدای آموزش و پرورش در مکان قبلی این حادثه و در مدرسه فعلی دخترانه خدیجه کبری (س) برگزار شد که با حفظ یادبودهای این شهیدان نسل جدیدی از فرزندان انقلاب در دامن انقلاب اسلامی ایران پرورش یافته و به علم آموزی می‌پردازند.

وی در پایان افزود: حفظ آرمان‌های شهدای انقلاب خصوصا سنگربانان علم برای همه مسئولان شهری منطقه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و کارکنان اداره آموزش و پرورش آبادان برای انتقال این آرمان‌ها به دانش‌آموزان و نسل جدید انقلاب تلاش می‌کنند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول