اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه میلاد امام رضا(ع)

همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا» در همدان برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آستانه میلاد امام رضا(ع) همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا(ع) و هجرت‌های تابعه با رویکرد تمدنی» در همدان برگزار شد.

همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا» در همدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا(ع) و هجرت‌های تابعه با رویکرد تمدنی» در دهه کرامت در همدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در این همایش اظهار کرد: در سال 82 شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی پیشنهاد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) با محوریت مشهد را مطرح و شورای فرهنگ عمومی کشور با این پیشنهاد موافقت کرد.

خسرو بیات با بیان اینکه از سال 85 همه استان‌های کشور در این جشنواره شرکت کردند، افزود: استان همدان نیز از این سال به جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) پیوست و پس از آن برای هر استان یک عنوان پژوهشی مشخص شد.

وی ادامه داد: امسال همایش علمی پژوهشی «هجرت امام رضا(ع) و هجرت‌های تابعه با رویکرد تمدنی» در دهه کرامت به میزبانی استان همدان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه 105 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، افزود: از این تعداد هشت مقاله منتخب امروز در همایش معرفی و 40 مقاله نیز برای چاپ انتخاب شده است.

وی با اشاره به اهداف برپایی این همایش یادآور شد: ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مذهبی منطبق با سیره رضوی و تجلیل و تقدیر از محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگ رضوی از اهداف این همایش به شمار می‌رود.

بیات اضافه کرد: بررسی مبانی هجرت، رویکرد تاریخی و بررسی جریان‌های سیاسی و فکری پیش از هجرت، هجرت بر اساس روایات، هجرت بر اساس قرآن، هجرت بر اساس مبانی سیاسی و اجتماعی تشیع ایرانیان و نقش آن در هجرت امام، بررسی اوضاع سیاسی ـ اجتماعی در زمان هجرت، بررسی هجرت سایر امامزادگان همگام با هجرت و... از محورهای این همایش است.

وی ابراز داشت: ما توفیق پیروی از فرهنگ غدیر، عاشورا و رضوی را داریم که همین امور موجبات موفقیت‌هایی در جامعه اسلامی را فراهم ساخته است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پایان سخنانش یادآور شد: از سال 85 که استان‌ها همایش‌های علمی پژوهشی رضوی برگزار می‌کنند حال و هوای هفته رضوی در استان و شهرستان‌ها نمایان است.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول