اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان غرضی ملایر خبر داد

بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله در بیمارستان غرضی ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان غرضی ملایر از بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله‌های بیمارستانی برای نخستین بار در ملایر خبر داد.

بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله در بیمارستان غرضی ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، بهمن گرگانی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از دستگاه امحای زباله در بیمارستان غرضی ملایر با بیان اینکه زباله‌های عفونی و بیمارستانی خطرات بسیار زیادی داشته و باعث نشر انواع بیماری‌ها در محیط و طبیعت می‌شود، اظهار داشت: این دستگاه دارای دو عملکرد خردکن و اتوکلاو بوده و حجم آن بین 800 تا یک‌هزار لیتر است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه همه زباله‌های عفونی را به صورت زباله معمولی تبدیل می‌کند، گفت: هزینه خرید این دستگاه 90 میلیون تومان بوده و مکان آماده‌سازی آن نیز 5 میلیون تا 6 میلیون تومان هزینه داشته است.

رئیس بیمارستان غرضی ملایر ابراز داشت: این دستگاه برای نخستین بار است که در بیمارستان غرضی و در سطح بیمارستان‌های شهرستان ملایر نصب می‌شود.

وی افزود: امیدواریم شاهد خرید دیگر بیمارستان‌های شهرستان از این نوع دستگاه باشیم که هدف ما داشتن جامعه‌ای سالم و امن است و در سطح استان نیز چهارمین یا پنجمین بیمارستان در برخورداری از این دستگاه هستیم.

در ادامه رئیس محیط زیست شهرستان ملایر نیز با خطرناک خواندن زباله‌های بیمارستانی گفت: زباله‌های بیمارستانی به عنوان خطرناک‌ترین نوع زباله در طبیعت بوده که امروزه درست دفع نمی‌شوند و عواقب بسیار زیادی برای سلامتی حیوانات و کشاورزی و انسان دارند.

مهدی صفی‌خانی نصب این دستگاه را بسیار مسرت‌بخش خواند و خواستار توجه مسئولان شهرستان به ویژه حوزه بهداشت و درمان در دفن بهداشتی زباله‌های بیمارستانی در طبیعت شد و افزود: لازم است دیگر بیمارستان‌های شهرستان نیز اعتباراتی را برای خرید این دستگاه‌ها در نظر بگیرند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول