اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس:

دستگاه قضایی با احدی تعارف نداشته باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه قضایی با احدی تعارف نداشته و باید به اتهامات همه افراد قاطعانه رسیدگی کند.

دستگاه قضایی با احدی تعارف نداشته باشد

فاطمه آلیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های ملت ایران در دوران مبارزات پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، استقلال دادگاه‌ها و محاکم قضایی بود.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب با قاطعیت رهبر انقلاب شیوه اداره محاکم قضایی تغییر یافت و بزرگانی چون شهید مظلوم بهشتی از تمام توان خود برای راه‌اندازی دستگاه قضایی مستقل استفاده کردند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم در همه جوامع خواستار برقراری عدالت بوده و در کشورهایی مانند ایران که مبتنی بر نظام مردم‌سالاری دینی است، هیچ کس در برابر قانون برتری ندارد.

آلیا با اشاره به رهنمودهای رهبری عظیم‌الشان انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به عنوان عالی‌ترین مقام کشور بارها تاکید فرموده‌اند که حتی ایشان در برابر قانون مطیع هستند و این رهنمودها محور اصلی فعالیت‌های دستگاه‌ قضایی و محاکم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز رسیدگی به پرونده اتهامی مهدی هاشمی گفت: رابطه فامیلی و خانوادگی افراد هرگز در رای و نظر دادگاه‌ها نباید تاثیر داشته باشد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران بارها در معرض امتحانات اینگونه بوده است.

نماینده مردم تهران، ری،‌ شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت تاکید کرد: مردم ما انتظار دارند که دستگاه قضایی با قاطعیت به اینگونه پرونده‌های حساس رسیدگی کرده و به طور قطع صدور احکام قضایی بدون در نظر گرفتن پست‌ها و سمت‌ها و روابط فامیلی و خانوادگی در افزایش احساس عدالت میان مردم تاثیر مطلوب بسیاری خواهد داشت.

* عدالت قضایی یعنی رسیدگی قاطعانه به اتهام همه افراد

آلیا با تشریح واژه عدالت گفت: عدالت قضایی یعنی رسیدگی قاطعانه به اتهامات همه افراد در یک چارچوب قانونی و ضابطه‌مند به صورتی که احدی خود را فراتر از قانون نداند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع تحقق این مهم در پرونده‌های حساس و مهم ضمن افزایش احساس امنیت و عدالت در جامعه، استقلال دستگاه قضایی را بیمه خواهد کرد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول