اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اراک در مجلس:

نگاه بدون اغماض دستگاه قضایی سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: نگاه بدون اغماض دستگاه قضایی به پرونده‌های افراد موجب افزایش سرمایه اجتماعی در جامعه می‌شود.

نگاه بدون اغماض دستگاه قضایی سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهد

عباس رجایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یکی از کارهای عاقلانه‌ای که این روزها از سوی دستگاه قضایی صورت گرفته این است که این دستگاه در ارتباط با کسانی که منتسب به مقامات عالی نظام هستند و تخلفات آنها در جامعه مطرح است بدون اغماض رسیدگی می‌کند که این نقطه عطفی برای نظام اسلامی محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: این حرکت نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی یک نظام مبتنی بر مردم‌سالاری دینی و با تاکید بر قانون و مقررات و محترم شمردن حقوق ملت در همه زمینه‌هاست و می‌خواهد این اصل قانون اساسی را اجرا کند که همه افراد در برابر قانون از حقوق یکسانی برخوردارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با بیان اینکه برای نظام تفاوتی ندارد که چه کسی و با چه عنوانی در مظان اتهام است ادامه داد: زمانی که دستگاه قضایی بدون اغماض و نگاه به جایگاه افراد قانون را اجرا می‌کند سرمایه اجتماعی در کشور افزایش خواهد یافت و این نشان‌دهنده قدرت و صلابت و پایداری نظام است که می‌تواند افراد را حتی اگر جزو دانه درشت‌ها باشند بدون توجه به جایگاهشان محاکمه کند.

رجایی با بیان اینکه خانواده هاشمی کار درستی کرده‌اند که وارد کشور شده و تن به بررسی قضایی پرونده‌هایشان دادند اظهار داشت: دستگاه قضایی بنا را بر این دارد که حول محور عدالت رفتار کند، بنابراین اگر یک خطا و جرمی صورت گرفته باشد باید بر اساس عدالت مورد رسیدگی قرار گیرد و با ورود مهدی هاشمی دیگر نیازی نیست دستگاه قضایی به صورت غیابی حکم صادر کند، بلکه می‌تواند به صورت علنی به این پرونده رسیدگی کند و قطعا نتیجه دادگاه هر چه باشد برای مردم قابل احترام است، البته مردم انتظار دارند در این مورد طعم عدالت واقعی را بچشند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول