اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی تاکید کرد

نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: فرهنگ حفاظت از محیط زیست در آذربایجان‌غربی بیش از پیش نهادینه شود.

نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حسن عباس‌نژاد ظهر امروز پس از مانور یگان حفاظت از محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ایران اسلامی از معدود کشورهایی است که در قانون اساسی آن به بحث حفاظت از محیط زیست به عنوان زیربنای توسعه پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران سه منبع عملی و نظری در این زمینه دارد که بنای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی ماست.

عباس‌نژاد افزود: یکی از این منابع دین اسلام است که احترام به طبیعت به عنوان مظهر قدرت خدا است و تفکر در آن عبادت محسوب می‌شود.

وی فرهنگ بالای مردم در حفاظت از محیط زیست را از دیگر منابع در این زمینه عنوان کرد و گفت: فرهنگ بالای مردم در حفاظت از محیط زیست نیز یکی دیگر از منابعی است که در ایران وجود دارد.

عباس‌نژاد با بیان اینکه از گذشته نیز مردم ایران نسبت به حفاظت از محیط زیست تلاش می‌کردند، اظهار داشت: ایرانیان باستان در حفاظت از محیط زیست کوشا بودند.

وی با اشاره به مذهب ایرانیان، افزود: دین مبین اسلام حفاظت از حیات وحش را مورد تاکید قرار داده است به طوریکه در گذشته کاشت یک درخت مساوی آزادکردن یک برده می‌دانستند.

عباس‌نژاد با تاکید بر حفاظت از محیط زیست، ادامه داد: اهمیت مقوله محیط زیست و توجه مسئولان به‌ این امر می‌تواند نقش موثری در حفاظت و صیانت از این مهم داشته باشد.

وی گفت: اگر کودکان و نوجوانان بیاموزند که حفظ محیط زیست چه تأثیری در زندگی و زیست آنان دارد بدون شک به عنوان حافظان محیط زیست عمل خواهند کرد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول