اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد

حضور هیئت تجاری گلستان در کردستان عراق

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از حضور هیئت تجاری استان از روز چهارم الی هفتم مهر‌ ماه در کردستان عراق به مسئولیت معاون برنامه‌ریزی استاندار گلستان خبر داد.

حضور هیئت تجاری گلستان در کردستان عراق

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، ناصر فخرموحدی در یکصد و پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات غیر‌نفتی استان اظهار داشت: تعداد اعضای هیئت اعزامی به کردستان عراق 38 نفر در بخش‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، پرورش ماهی، گیاهان تزئینی، بخش بازرگانی، خوراک دام و طیور و ... است.

وی تصریح کرد: رشد و پیشرفت در عرصه صادرات، در واقع تحقق چشم‌انداز کشور و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به ظرفیت‌های استان برای گسترش و بهبود زیرساخت‌های لازم برای توسعه صادرات گفت: یکی از مزیت‌های استان فعال بودن در بخش تجارت، وجود زیرساخت‌های لازم و همسایگی با کشورهای آسیای میانه است که با توجه به این مزایا می‌توان اقدامات قابل توجهی را در بخش مبادلات تجاری و در بخش صادرات برای پیشرفت و توسعه استان انجام داد.

فخرموحدی از رشد 55 درصدی صادرات به لحاظ ارزش دلاری در استان خبر داد و افزود: صادرات استان از لحاظ وزنی 195 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

وی ادامه داد: کل صادرات استان طی پنج ماه امسال از لحاظ وزنی 337 هزار تن بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 195 درصدی را نشان می‎دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با ابراز امیدواری از وضعیت رو به رشد استان در عرصه‎های صادراتی اظهار داشت: از لحاظ ارزش دلاری، میزان صادرات در پنج ماه نخست سال جاری 113 میلیون دلار بوده که نسبت به پنج ماه سال گذشته که حدود 72 میلیون و 847 هزار دلار بوده است، رشد 55 درصدی را نشان می‎دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان رشد اقلام صادراتی و صنعتی را بسیار امیدوارکننده ذکر کرد و افزود: آهن‎آلات و فولاد، لبنیات و مواد غذایی، رب گوجه‌فرنگی، سیمان، گل و گیاه، مواد معدنی، مصنوعات پلاستیکی، سیب‌زمینی و رنگ اقلام صادراتی استان بوده و کشورهای ترکمنستان، عراق، قزاقستان، افغانستان، پاکستان، ازبکستان و امارات مقصدهای مهم تجاری گلستان هستند.

وی همچنین کل واردات از گمرک استان را 6474 هزار تن اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 58 درصد از لحاظ وزنی و 57 درصد از لحاظ ارزش رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان گزارشی از اقدامات انجام شده برای اعزام هیئت تجاری به کردستان عراق ارائه کرد.

محمد دامغانی افزود: در راستای اعزام هیئت تجاری به کردستان عراق پس از انعقاد قرارداد با مجری، دو جلسه توجیهی برگزار شد.

وی تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت اعزامی به کردستان عراق نیز 38 نفر اعلام شده که ترکیب هیئت نشان‌دهنده تحرک جدیدی در سطح استان است؛ در این ترکیب از بخش‌های فنی و مهندسی، کشاورزی، پرورش ماهی، گیاهان تزئینی، بخش بازرگانی، خوراک دام و طیور و ... حضور دارند.

هیئت تجاری استان گلستان از روز چهارم الی هفتم مهر‌ ماه در کردستان عراق حضور دارند. 

در پایان کفایی‌پور مدیر نمایشگاه بین‌المللی استان در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری نمایشگاه قزاقستان گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/ز30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول