اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

خلخال صاحب دانشکده فنی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ قرار است با کسب مجوزهای لازم دانشکده فنی که از زیر‌مجموعه‌های دانشگاه محقق اردبیلی است در خلخال راه‌اندازی شود.

خلخال صاحب دانشکده فنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال ظهر امروز در نشست صمیمی با تعدادی از خبرنگاران و رسانه‌های گروهی در فرمانداری خلخال اظهار داشت: فرصت‌ها و زمینه توسعه و آبادانی منطقه خلخال و جذب سرمایه‌گذاری‌ها فراهم است و هدف ما این است که در خلخال و کوثر استعدادها اعم از بخش کشاورزی، باغی و گردشگری به سرمایه‌گذاران معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در این میان مهم به نظر می‌رسد اینکه ما باید در تمام شاخص‌ها رشد کنیم تا بتوانیم همپا با سایر شهرهای استان و کشور در مسیر بالندگی واقعی قرار گیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان به وضعیت نامناسب جاده‌های ارتباطی در خلخال و کوثر و پایین بودن این شاخص اشاره کرد و یادآور شد: در حالی که شاخص آسفالت راه روستایی در خلخال 30 درصد است این میانگین در سطح استان 60 درصد می‌باشد که نشاندهنده این وقعیت است که در گذشته کارهای ضعیف و کمتری در این مسیر صورت گرفته است.

جلیل جعفری بنه خلخال به اهمیت احداث جاده خلخال – کلور – درام به عنوان یک جاده زیبا و مناسب گردشگری اشاره کرد و گفت:‌ این مسیر می‌تواند جایگزین راه اردبیل – سرچم شود که نه تنها 70 کیلومتر مسافت اردبیل تا تهران را کاهش می‌دهد بلکه از امنیت و ایمنی بیشتر و زیبایی فوق‌العاده برخوردار است و در روزهای برفی و کولاک نیز امکان تردد در این مسیر بهتر مهیا می‌شود.

وی تاکید کرد: با احداث این جاده مشکلات تردد برطرف شده و خسارات جانی و مالی و تحمیل هزینه‌های اضافی از بین می‌رود.

منتخب مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ضرورت احداث یک تونل در محور خلخال – گیلان را ضروری توصیف کرد و افزود:‌ طراحی و مطالعات احداث این تونل در حال اجراست.

شهرک تخصصی معدن در خلخال احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری بنه خلخال توانمندی خلخال در حوزه معادن نظیر سنگ‌های زینتی، تراور‌تن و سیلیس اشاره کرد و بیان داشت: قرار است شهرک تخصصی معدن در خلخال احداث شود.

وی به استعدادهای خوب کشاورزی در این شهرستان و ضرورت بهره‌گیری از تسهیلات با بهره کمتر از 7 درصد را در بخش‌های مختلف کشاورزی یادآور شد و تصریح کرد: این شهرستان از استعداد خوب کشاورزی به ویژه دامپروری و توسعه واحدهای فرآوری محصولات لبنی برخوردار است که ضرورت دارد نسبت به جذب سرمایه‌گذاران در این حوزه اقدام شود.

10 و 11 آبان ماه همایش ملی سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با بیان اینکه روزهای دهم و یازدهم آبان ماه همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خلخال و کوثر برگزار می‌شود، تصریح کرد:‌ با برگزاری این همایش و معرفی توانمندی‌ها امیدواریم اشتغال مولد ایجاد شده و سطح در‌آمد و رفاه مردم نیز افزایش یابد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول