اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان - 42

ورک‌شاپ نمایش خلاق در جشنواره تئاتر همدان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: ورک‌شاپ نمایش خلاق در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان برگزار می‌شود.

ورک‌شاپ نمایش خلاق در جشنواره تئاتر همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آناهیتا غنی‌زاده، کارگردان و مدرس تئاتر همزمان با نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، ورک‌شاپ نمایش خلاق با عنوان «نمایش قصه‌گو» را برگزار می‌کند.

این کارگاه سه روزه که قرار است با حضور بچه‌های 9 تا 15 سال در همدان برگزار شود، در آخرین روز با ارائه گزارش تصویری از مراحل مختلف کار نمایش خلاق برای هنرمندان و مربیان تئاتر همراه خواهد شد.

آناهیتا غنی‌زاده، درباره این کارگاه توضیح داد: کارگاه «نمایش قصه‌گو» به تکنیکی می‌پردازد که از دل نمایش خلاق بیرون آمده و در آن از هنرهای دیگر چون موسیقی و گرافیک در تئاتر استفاده شده است.

این کارگردان تئاتر که حدود یک دهه با گروه‌های سنی مختلف این تکنیک را کار کرده است، گفت: در این شیوه قصه‌ای برای شرکت‌کنندگان انتخاب و تعریف می‌شود، آنها باید فضا، شخصیت‌ها و مکان را نقاشی کنند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم نیز نقاشی‌ها بریده شده و به عروسک‌های کاغذی میله‌ای تبدیل می‌شوند تا در مرحله آخر خود بچه‌ها آن قصه را به صورت بداهه و با استفاده از عروسک‌ها اجرا کنند.

غنی‌زاده مشارکت را یکی از اصلی‌ترین آموزه‌های این ورک‌شاپ معرفی کرده و گفت: در این ورک‌شاپ روی قصه زال و سیمرغ از شاهنامه حکیم فردوسی کار خواهیم کرد.

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 16 تا 22 مهر ماه جاری در همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول