اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان:

بانک‌ها ریشه اصلی بیکاری خوزستان هستند

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان گفت: اگر در اشتغال استان حرکت جدی اتفاق نمی‌افتد، عامل و ریشه اصلی آن کم‌کاری بانک‌هاست.

بانک‌ها ریشه اصلی بیکاری خوزستان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: همه بانک‌ها باید بیش از 83 درصد از سپرده‌های خود را به عنوان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنند اما در خوزستان همه بانک‌ها زیر این رقم عمل کرده‌اند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از عملکرد بانک‌ها در استان به ویژه بانک‌های دولتی افزود: مردم باید بدانند اگر در استان حرکت جدی در زمینه اشتغال و رفع بیکاری اتفاق نمی‌افتد، عامل اصلی آن کم‌کاری بانک‌هاست.

حجازی ادامه داد: در خوزستان با وجود بالا بودن سپرده مردم در بانک‌ها، پرداخت تسهیلات توسط بانک‌ها بسیار پایین است.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان بیان کرد: تحقق تعهدات اشتغال توسط دستگاه‌ها در استان نیز تاکنون به نسبت جدول زمان‌بندی عقب است.

حجازی تصریح کرد: طرح‌های بنگاه‌های زودبازده در بسیاری استان‌ها بهتر از خوزستان بوده است.

وی ادامه داد: به طور متوسط روزانه 2 هزار و 200 کامیون از استان‌های دیگر وارد خوزستان می‌شوند و بار خود را از این استان حمل می‌کنند که این امر به دلیل کمبود کامیون در استان است، این در حالی است که اگر کامیون‌ها متعلق به خوزستان باشند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه پارکینگ و پایانه‌ها و دیگر مشکلات از این نوع حل می‌شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: باید وام‌هایی به متقاضیان و کامیون‌داران برای خرید کامیون پرداخت شود چراکه هر کامیون به طور مستقیم دو نفر اشتغالزایی دارد که به اشتغال و حمل و نقل کمک می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین در زمینه خدمات بین‌راهی نیز باید اقدامات جدی صورت گیرد، شرکت‌های بسیاری متقاضی ارائه خدمات بین‌راهی در استان شدند که 50 درصد سرمایه را در اختیار داشتند و ما نیز در تأمین مکان آنها را یاری کردیم اما به دلیل مشکلات و موانع بانکی برای تأمین 50 درصد آورده بانکی منصرف شدند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: تقویت خدمات بین‌راهی علاوه بر تقویت حمل و نقل جاده‌ای و تأمین اشتغال، در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نیز بسیار مؤثر است.

وی از تشکیل کارگروه صنعت در استان در روزهای چهارشنبه هر هفته خبر داد و ادامه داد: خوزستان توانست با جذب 9.5 درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی، بیشترین سهم آورده را به نسبت سایر استان‌ها کسب کند.

حجازی بیان کرد: برای شش ماه آخر امسال نیز واحدهای مسکن مهر نیمه تمام بسیاری وجود دارد که باید تا پایان امسال به بهره‌برداری برسند که لازم است در این راستا کارگاه‌های صنعتی در استان ایجاد و با کمک بانک‌ها توسعه یابند.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان امسال 300 تا 400 واحد کارگاهی صنعتی در استان ساخته خواهد شد که لازم است موضوع متقاضیان و نیز پرداخت وام تجهیزات توسط بانک‌ها پیگیری شود.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول