اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

30 درصد تعهد اشتغال در اردبیل محقق شده است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تنها 30 درصد تعهد اشتغال استان اردبیل در پنج ماه اول امسال محقق شده است.

30 درصد تعهد اشتغال در اردبیل محقق شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اردبیل اظهار داشت: از جلسات هفته آینده که قرار است به صورت 15 روزه جلسات کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری برگزار شود اداره تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی موظف است در یک فرم و جدول مشخص تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل را به صورت مشخص و در یک فرایند هفتگی به تصویر بکشد تا با مرور آن در جلسات از روند کند و سرعت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اشتغالزایی آگاه شود.

وی به آخرین وضعیت تحقق اشتغال در پنج ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: در سال 91 تعهد اشتغال استان 44 هزار نفر می‌باشد که بانک‌ها و دستگاه‌های مختلف اجرایی موظف شدند به تعهد اشتغال خود عمل کنند.

استاندار اردبیل ضرورت به روزرسانی تعهد اشتغال را در ارائه آمار و اطلاعات جدید بسیار ضروری توصیف کرد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل موظف هستند تعهد اشتغال خود را به صورت روزانه و حداقل هفتگی در سامانه مورد نظر ثبت کنند تا مسئولان امر با آخرین آمار و اطلاعات در جلسات حضور پیدا کنند.

نیکزاد تعهد آب و فاضلاب را در حوزه اشتغال 10 نفر اعلام کرد و ادامه داد: تاکنون دو نفر آن محقق شده در حالی که بیش از نیمی از سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول عنوان کرد: تعهد اشتغال آب و فاضلاب روستایی 112 نفر و تحقق یافته 23 نفر، آموزش فنی و حرفه‌ای تعهد 550 نفر و تحقق یافته 100 نفر، آموزش و پرورش تعهد اشتغال 116 نفر و تحقق اشتغال بیش از 234 نفر، زندان‌ها 250 نفر تعهد و 44 نفر محقق، بنیاد شهید 700 نفر تعهد اشتغال و 230 نفر محقق، بنیاد مسکن 7 هزار نفر تعهد اشتغال و تحقق یافته 3 هزار و 766 نفر می‌باشد.

رئیس شورای اشتغال استان تعهد اشتغال جهاد کشاورزی را نیز 7 هزار نفر اعلام کرد و بیان داشت: در این ارتباط زمینه اشتغال 774 نفر محقق شده است و در حوزه حمل و نقل نیز از 200 نفر تعهد 85 نفر محقق و علوم پزشکی نیز از یک هزار و 96 نفر تعهد اشتغال 319 نفر محقق شده است.

نیکزاد افزود:‌ راه و شهرسازی از 3 هزار و 362 نفر تعهد اشتغال یک هزار و 190 نفر محقق شده، بهزیستی از یک هزار نفر تعهد اشتغال  157 نفر محقق شده، آب منطقه‌ای از 750 نفر تعهد 214 نفر محقق شده و شرکت نیروی برق نیز از 32 نفر تعهد اشتغال تنها 9 نفر محقق شده است.

وی تاکید کرد: شهرک‌های صنعتی نیز از 100 نفر تحقق تاکنون 13 نفر محقق، صنعت و معدن از 9 هزار و 800 نفر تعهد اشتغال 3 هزار و 791 نفر محقق، صندوق مهر امام رضا (ع) از 4 هزار نفر تعهد اشتغال 936 نفر محقق، فرهنگ و ارشاد از یک هزار و 256 نفر تعهد 41 نفر محقق، کمیته امداد از 4 هزار و 848 نفر تعهد  192 نفر محقق، مرکز رشد فناوری از 20 نفر تعهد اشتغال 10 نفر محقق، میراث فرهنگی از یک هزار و 200 نفر تعهد 491 نفر محقق و ورزش و جوانان از 369 نفر تعهد اشتغال تاکنون زمینه اشتغال 166 نفر را مهیا کرده است.

استاندار اردبیل ابراز داشت: در مجموع از 43 هزار و 947 نفر تعهد اشتغالزایی استان زمینه اشتغال 13 هزار و 261 نفر محقق شده است که 30 درصد تعهدات را شامل می‌شود.

وی همچنین به پرداختی برخی از بانک‌ها نظیر بانک ملی اشاره کرد و یادآور شد: بانک ملی در اردبیل از 506 فقره طرح معرفی شده در بخش مشاغل خانگی 372 نفر را با رقم 11 میلیارد ریال پرداخت کرده است به طوری که 72 درصد تعهد خود را در شهر اردبیل انجام داده است.

استاندار اردبیل تاکید کرد: بر‌اساس نامه واصله به دفتر کارگروه اشتغال استان قرار است از طرح‌ها و پروژه‌های خوشه صنعتی با پرداخت مانده تسهیلات بنگاه‌های زودبازده حمایت شود که در این زمینه امیدواریم طرح‌ها و پروژه‌های مناسب و مطلوبی ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در پایان سخنان خود از همراهی امور مالیاتی استان در پرداخت هزینه مالیاتی به شکل مستقیم و در قالب پرداخت قبض و الصاق آن در پرونده متقاضیان قدردانی کرد و اظهار داشت: این کار از برخی سردرگمی‌ها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/‌ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول