اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر زنجان:

احساس امنیت در مقابل حوادث طبیعی از شاخص‌های توسعه است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای شهر زنجان گفت: احساس امنیت و بالا بودن ضریب امنیت در مقابل حوادث طبیعی یکی از شاخص‌های توسعه محسوب می‌شود.

احساس امنیت در مقابل حوادث طبیعی از شاخص‌های توسعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امامعلی دادخواه در مراسم تجلیل از نیروهای سازمان آتش‌نشانی زنجان با اشاره به بالا بودن ضریب امنیت سیاسی و نظامی در ایران بنا به اعتراف دوست و دشمن اظهار داشت: متاسفانه ایران در زمینه حوادث طبیعی یکی از کشورهای آسیب‌پذیر دنیا است.

وی قرارگرفتن روی کمربند زلزله، سیل‌خیز بودن و همچنین موقعیت جغرافیایی را از دلایل عدم احساس امنیت در مقابله با حوادث طبیعی برشمرد.

نایب رئیس شورای شهر زنجان به سرشماری انجام شده در سطح کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این آمار 72 درصد جمعیت ایران شهرنشین و بقیه روستانشین هستند.

وی شهرنشین‌شدن 72 درصدی را با توجه به فراهم‌نبودن زمینه‌ها از نقاط آسیب‌پذیری امنیت دانست و ادامه داد: زیرساخت‌های لازم برای حضور این جمعیت در اغلب شهرها آماده نشده است.

دادخواه کاهش آسیب‌ها را از وظایف همه ارگان‌ها از جمله شورا و شهرداری اعلام کرد و افزود: شهرداری و سایر ارگان‌ها در راستای افزایش امنیت شهروندان ساکن در شهرها باید بر امور ساخت و ساز ساختمان‌ها نظارت بیشتر و بهتری داشته باشند.

وی رعایت اصول ایمنی در ساخت و سازها، فراهم‌کردن رفت و آمد راحت، اصلاح معابر و آسان‌سازی امکان دستیابی به مراکز خدماتی را از جمله وظایف ارگان‌های مسئول در مدیریت شهری برشمرد.

نایب رئیس شورای شهر زنجان تاکید کرد: با وجود شهرنشین شدن مردم، اغلب آنها دیدگاه روستایی در امور دارند و این موضوع وظیفه ارگان‌ها را در ارائه آموزش‌های شهروندی سنگین‌تر می‌کند تا در صورت وقوع حادثه هر شخص بتواند یک امدادگر باشد.

وی ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، ارتقای سطح تجهیزات لازم برای سازمان‌های دخیل در تامین امنیت مردم و در نهایت جذب نیروهای لایق را از جمله اقدامات لازم در سازمان آتش‌نشانی برای ارتقای عملکرد اعلام کرد.

دادخواه تاکید کرد: سازمان آتش‌نشانی از جمله ارگان‌هایی است که نباید اقدام به جذب نیروی تحمیلی کند.

وی حفظ انگیزه نیروهای جذب‌شده در سازمان آتش‌نشانی را از دیگر موارد مورد توجه عنوان کرد و گفت: این موضوع باید جدی گرفته شود.

در ادامه این مراسم معاون خدمات شهری شهردار زنجان آتش‌نشانان را تامین کننده امنیت مالی و جانی شهروندان اعلام کرد و افزود: این موضوع از افتخارات این شغل محسوب می‌شود.

غلامحسن احمدی شجاعت، از جان گذشتگی، آمادگی جسمانی و بسیاری از خصوصیات دیگر را از جمله ویژگی‌های آتش‌نشانان عنوان کرد.

در ادامه این مراسم معاون هماهنگی و اجرایی شهردار زنجان به انتخاب یک شهردار بومی توسط شورای شهر زنجان اشاره کرد و گفت: باید قدر این فرصت را دانسته و به وی به عنوان یک نیروی بومی کمک کرد.

اسماعیل موسوی به در پیش بودن فصل سرد سال اشاره کرد و افزود: نباید از شهردار منتخب شورا انتظار معجزه داشت بلکه باید به وی کمک کرد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

در پایان این مراسم آتش‌نشانان جدیدالورود سوگندنامه را به همراه یکی از آتش‌نشانان با سابقه قرائت کردند و در نهایت از نیروهای سازمان آتش‌نشانی زنجان و حومه تجلیل شد.

انتهای پیام/ب10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول