اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگاور:

رشادت‌های دفاع مقدس سینه به سینه منتقل می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگاور گفت: شرح رشادت‌ها و ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل خواهد شد.

رشادت‌های دفاع مقدس سینه به سینه منتقل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مراسم اختتامیه سومین جشنواره استانی داستان‌نویسی با عنوان (ادبیات پایداری) در شهرستان کنگاور برگزار شد.

حشمت‌الله عزیزی در آئین اختتامیه این جشنواره، هدف از برگزاری آن را اشاعه فرهنگ ارزش‌های دفاع مقدس و آشنایی نسل سوم انقلاب با این ارزش‌ها برشمرد و گفت: اگر امروز با بهره‌گیری از ابزارهای هنری به‌خصوص شعر و داستان در صدد به تصویر کشیدن حماسه‌های دفاع مقدس و ثبت لحظه‌های ماندگار آن دوران نباشیم، بی‌شک بخش عمده‌ای از هویت ملی و تاریخی خود را به دست فراموشی سپرده‌ایم.

عزیزی با اشاره به اینکه خالقان آثار ادبیات پایداری می‌کوشند با طرح نمادهای اسطوره‌ای، دینی و تاریخی، ارزش‌های دفاع مقدس و روایت دلاوری ایثارگران را به نسل‌های جدید منتقل کنند، گفت: توجه به این نکته که اکثر برگزیدگان این جشنواره، جوانانی هستند که در دوران دفاع مقدس هنوز متولد نشده بودند، بیانگر این واقعیت است که شرح آن رشادت‌ها و ایثارگری‌ها، سینه به سینه به نسل‌های بعدی منتقل خواهد شد.

سومین جشنواره استانی داستان‌نویسی ادبیات پایداری در سه بخش برگزار شده و یکصد و پنجاه اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در پایان نفرات زیر به‌عنوان نفرات برتر بخش‌های مختلف برگزیده شدند: در بخش داستان کوتاه با موضوع دفاع مقدس مهدی خسروی از سرپل‌ذهاب با اثر بابای با شماره، نیلوفر سالمیان از کرمانشاه با اثر (بهترین هدیه) و رقیه فرمانی از کنگاور با اثر سنگ مثل مادر، در بخش داستان کوتاه با موضوع آزاد عایشه صدیقی از ثلاث باباجانی با اثر اشتباه، محمدخالوندی از کرمانشاه و مبین کلوندی از قصرشیرین با اثر جای امن و در بخش داستانک سید ابراهیم پیره از سنقرو کلیایی با اثر مترسک، محسن یاری از کرمانشاه با اثر مجنون و آسیه رئوفی از کنگاور با اثر به فدای.

انتهای پیام/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول