اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

‌بسیجیان باید در شبیخون فرهنگی دشمن ‌‌مانند دفاع مقدس اثرگذار باشند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نقش بسیجیان در شبیخون فرهنگی در حال حاضر بسیار پر رنگ‌تر از گذشته است چرا که می‌توانند به همان اندازه اثرگذار باشند که در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند.

‌بسیجیان باید در شبیخون فرهنگی دشمن ‌‌مانند دفاع مقدس اثرگذار باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی بعدازظهر امروز در جلسه مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت سپاه ناحیه همدان اظهار داشت: دشمن امروز در کمین جوانان و خانواده‌های شماست تا آنان را به مرز نابودی و تباهی بکشاند و نقش شما در این شبیخون فرهنگی بسیار پر رنگ‌تر از گذشته است چرا که می‌توانید به همان اندازه اثرگذار باشید که در زمان هشت سال دفاع مقدس بوده‌اید.

وی با اشاره به اهمیت جنگ نرم در جامعه امروز افزود: این جنگ به مراتب خطرناک‌تر از زمان جنگ تحمیلی است و در اصل می‌توان از جنگ امروز به نام جهاد اکبر یاد کرد، تک تک شما سرمایه‌های گران‌بهای نظام و اسلام هستید و وجود شما نشان‌گر وجود یک امت زنده در جامعه است.

امام جمعه همدان خطاب به پیشکسوتان جهاد و شهادت تصریح کرد: هر کدام از شما می‌تواند با اخلاص و ایثار و از خود گذشتگی با تشکیل حلقه‌های صالحین در هر جایی هزاران شاگرد را تربیت و به جامعه تحویل دهد.

وی ادامه داد: اکنون فرصتی است که شما باید به نسل جوان نزدیک شوید و در این راه ابتدا از خانواده خودتان شروع کنید و در تمامی زمینه‌ها با آنان همدل و هم‌زبان شوید چرا که امروز جوانانی از همه جا رانده هستند و دشمن با نقشه‌های پلید خود در کمین آن‌هاست تا آنان را به مرز نابودی بکشاند و ذهن آنان را نسبت به اسلام و مسلمانان آشفته کند.

محمدی با اشاره به دوره‌های زندگی انسان یادآور شد: دوره جوانی و میانسالی از بهترین و گران‌بهاترین دوران طول عمر انسان هستند که امام صادق(ع) از آن به عنوان گوهر شب چراغ یاد کرده چرا که این دوران فرصت خودسازی و امر به معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان بر لزوم استفاده انسان از دوران زندگیش تاکید و عنوان کرد: داستان حر و شهادت ایشان در کربلا برای ما درسی است که نشان می‌دهد انسان می‌تواند با زمان اندکی از عمر خود حتی به اندازه یک ساعت بهشت ابدی را خریداری کند و به بالاترین مرتبه و درجه انسانیت برسد و این برای ما قابل تامل است.

وی افزود: شما جمعیتی هستید که جوانی و شادابی خود را در راه خدا سپری کرده‌اید و امروز در این مکان به عنوان بازنشسته حضور پیدا کردید اما تفاوت شما با بازنشستگان و سالمندان دیگر این است که شما امتیاز برتری نسبت به آن‌ها دارد که آن‌ها ندارند.

محمدی در پایان سخنانش گفت: این فصل از عمر شما طلایی‌ترین و ارزشمند‌ترین فصل زندگی شماست به دلیل این‌که با عقل کامل به بلوغ رسیده‌اید و با نگاهی به گذشته می‌بینیم که حضرت محمد(ص) نیز در سن 40 سالگی به پیامبری رسیده‌اند و این کامل شدن انسان را می‌رساند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول