اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آبان‌ماه امسال

4500 دانش‌آموز دختر خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای آبان‌ماه سال جاری 4 هزار و 500 دانش‌آموز دختر استان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

4500 دانش‌آموز دختر خراسان جنوبی به راهیان نور اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، محمد وحدتی اظهار کرد: دانش‌آموزان سال دوم متوسطه و سوم کار و دانش که درس آمادگی دفاعی را می‌گذرانند به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: راهیان نور دانش‌آموزی در سراسر کشور از 12 مهر‌ماه آغاز می‌شود و در خراسان جنوبی از ابتدای آبان‌ماه امسال در دو مرحله اعزام دانش‌آموزان دختر و دانش‌آموزان پسر در دهه فجر صورت می‌گیرد.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی تعداد دانش‌آموزان پسر را 4 هزار و 700 دانش‌آموز دانست و تصریح کرد: اعزام دانش‌آموزان پسر از دهه فجر امسال آغاز می‌شود و نیمه نخست اسفند‌ماه سال جاری به پایان می‌رسد.

وحدتی در ارتباط با تشکیل جلسه کمیته اجرایی بسیج که متشکل از اعضای سپاه و آموزش و پرورش است، افزود: مرحله ثبت‌نام، تبلیغات و فضا‌سازی، بدرقه، اردوگاه و استقبال خانواده‌ها از دانش‌آموزان در این کمیته تدوین و دستور‌العمل‌ها به شهرستان‌های استان ارسال شده است.

وی درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان اظهار کرد: ثبت‌نام در واحدهای مقاومت بسیج در مدارس صورت می‌گیرد و از طریق آموزش و پرورش به تمامی مدارس اطلاع‌رسانی شده است، در این راستا صدا و سیما و جراید نیز اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام می‌دهند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی این برنامه را کاری مشترک بین سپاه و آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: در ارتباط با زیر‌ساخت‌ها و اردوگاه‌ها در مناطق جنگی سپاه عهده‌دار این امر است و در بحث هزینه‌ها نیز 50 در‌صد به عهده سپاه و 50 درصد به عهده آموزش و پرورش است.

وحدتی، تفاوت برنامه‌ها را در کیفیت آن دانست و تصریح کرد: براساس تجربه‌ای که به دست آمده به دنبال این هستیم که اشکالات سال گذشته تکرار نشود و در ارتباط با اردوگاه نیز جایگاه مناسب تدارک دیده شده است.

این مسئول ادامه داد: همچنین برنامه‌ها همان برنامه‌های سال گذشته اما با کیفیت بیشتر است.

وی ضمن تشریح وظایف کمیته‌های فرعی فعال در کمیته اجرایی ادامه داد: کمیته پشتیبانی کار پیگیری اتوبوس‌ها، کمیته فرهنگی در ارتباط با اعزام راوی و روحانی و بسته‌های فرهنگی، کمیته بهداشت و درمان در ارتباط با پزشک، پزشک‌‌یار، آمبولانس و حوادث احتمالی و کمیته تبلیغات و روابط‌عمومی در راستای مستند‌سازی برنامه راهیان نور فعالیت می‌کنند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی سپاه انصار‌الرضا(ع) خراسان جنوبی، نیاز به آموزش افراد جوان‌تر در ارتباط با روایت‌گری دفاع مقدس را امری مهم و ضروری خواند و افزود: واقعیت امر این است که به مرور زمان باید ارزش‌های دفاع مقدس به جوانان منتقل شود بنابراین حضور راویان رزمنده یا ایثارگر کافی نیست چرا که به علت تعدد اتوبوس‌ها از روایان جوان که آموزش دیده‌اند در طول اردو نیز استفاده می‌شود.

وحدتی راهیان نور را یکی از برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی معرفی کرد و گفت: رویکرد برنامه‌ها در بسیج دانش‌آموزی فرهنگی بوده و این خود کمک به کارهای فرهنگی در آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در طول سال در مدارس شامل یادواره شهدا، مسابقات ورزشی و قرآنی، المپیاد‌های علمی و آیه‌های تمدن برای شناسایی دانش‌آموزانی که به لحاظ درسی مستعد هستند و می‌توانند رتبه‌های زیر هزار کنکور را کسب کنند، است.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول