اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار شیراز:

فرهنگسرای مادر شیراز تعطیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز گفت: به منظور حفظ جان شهروندان و براساس نظر کارشناسان سازه، فرهنگسرای مادر در بافت تاریخی شیراز تعطیل می‌شود.

فرهنگسرای مادر شیراز تعطیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به قدمت ساختمان‌های بافت تاریخی، عدم استحکام آنها در مقابل بلایای طبیعی و نیز وجود قنات‌های زیرزمینی اظهار داشت: با توجه به نظر کارشناسان به منظور حفظ جان شهروندان و همچنین نوسازی و یا جایگزین‌کردن یک فرهنگسرای در خور مردم جنوب شهر، فعالیت فرهنگسرای مادر واقع در بافت فرسوده دروازه سعدی براساس نظرات کارشناسان شهرداری منطقه متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شهر شیراز با وسعت 220 هزار کیلومتر مربع و جمعیت تقریبی 1.8 میلیون نفر بر اساس آمارهای غیررسمی و همچنین افق‌ها و چشم‌اندازهای آینده در توسعه اقتصادی، اجتماعی جمعیتی و ... نیاز به احداث فرهنگسراهای چندمنظوره با وسعت بیش از 10 هزار متر مربع دارد.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز افزود: این مهم از سال 1390 در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفت که با احداث دو مجموعه در مناطق شش و دو با زیربنای 6 هزار متر مربع موافقت شد و در دو فاز 3 هزار متری از پایان سال 91 اجرا می‌شود.

فرخ‌زاده افزود: این در حالی است که شهر شیراز نیاز به توازن و آمایش فضاهای فرهنگی در حوزه‌های شهروندی با احداث فرهنگسراها، مکان‌های تفریحی و گردشگری و ورزشگاه‌ها در کنار شهرسازی و پروژه‌های در دست اقدام مانند تقاطع‌های غیرهمسطح، تونل‌ها و ... دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر منطقه 9 شهرداری شیراز فاقد فرهنگسرا است، خاطرنشان کرد: نیاز است با توجه به حمایت‌های شورای شهر و شهردار و تخصیص چهار درصد از اعتبارات نقدی شهرداری شیراز به حوزه فرهنگی، این اعتبارات در قالب بودجه تخصیص یابد و در کنار سایر بودجه‌ها صرف توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، مذهبی، گردشگری، ورزشی و ... شود که اعتبار چهار درصد در مجموع دو درصد از کل اعتبارات شهر است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز تصریح کرد: امروز بر اساس آمار، فعالیت‌های انجام شده نه تنها سریع، بلکه جهادی است اما نیاز داریم برای رفع محرومیت زیرساخت‌های فرهنگی تلاش بیشتری با کمک دستگاه‌های حاکمیتی صورت گیرد.

فرخ‌زاده اضافه کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران باید دارای فرهنگسراهای اعتقادی و اجتماعی بزرگی باشد که برای اتصال بخش‌های آن تقاطع غیرهمسطح و بلوار طراحی و اجرا شود، نه اینکه اجرای پروژه‌های فرهنگی در کنار توسعه شهری باشد و این فضای آرمانی برای رفع مظلومیت از حوزه فرهنگ و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: در این آرمان‌شهر فرهنگسراها، مساجد بسیار زیبا، حوزه‌های علمیه، تالارها و محل‌های نشست‌های تخصصی، فضای گردشگری مذهبی و تاریخی، اماکن تفریحی معقول و دارای امکانات بر‌اساس ارزش‌ها، کتابخانه‌ها و کتاب‌فروشی بزرگ و پر از کتاب‌خوان، مدارس تخصصی، خانه‌های سالمندان، مراکز جذب زائر و گردشگر، بوستان‌های امن اجتماعی و پر‌برنامه، مجامع قرآنی، مذهبی و فضاهای هنری پرکار نیاز است.

فرخ‌زاده گفت: همه باید تلاش کنیم تا رنگ و بوی توحیدی مبتنی بر سنت نبوی، سیره علوی و نیاز واقعی شهروندان این شهر، بر‌اساس ذائقه‌ها و درخواست‌ها و ارزیابی تاثیرات اجتماعی در تمام ارکان شهرمان اجرایی شود.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول