اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار زنجان:

توانمند‌سازی و مهارت‌آموزی از اهداف ایجاد فرهنگسرا است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه منابع انسانی استاندار زنجان با اشاره به تعریف وظایف متعدد برای فرهنگسراها گفت: توانمند‌سازی و مهارت‌آموزی از وظایف اصلی وجود فرهنگسراها محسوب می‌شود.

توانمند‌سازی و مهارت‌آموزی از اهداف ایجاد فرهنگسرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داود عباسی در آئین اختتامیه برنامه‌های اوقات فراغت که در فرهنگسرای کوثر زنجان برگزار شد، توانمند‌سازی را از اهداف تاسیس فرهنگسرا عنوان کرد.

وی توانمند‌سازی را مقطع خوب رشد و توسعه دانست و افزود: همه کشورهایی که جلوتر از ما گام بر می‌دارند، بر روی مفهوم توانمندی متمرکز شده‌اند.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار زنجان ایجاد فرهنگسرا را مبتنی بر مفهوم توانمند‌سازی برشمرد و اضافه کرد: قوی‌سازی در بعدهای مختلف دیگر هدف تاسیس فرهنگسرا است.

وی قوی‌سازی در هوش، ادراکات و جسم را بعدهای مختلف آن اعلام و اضافه کرد: بعد مهارت‌آموزی فرهنگسرا هم از مهمات تاسیس آن محسوب می‌شود.

عباسی حل مشکلات را از کارهای افراد باهوش و خلاق بیان کرد و گفت: ایده‌های نو و خلاقانه همیشه توسط افراد با استعداد ارائه می‌شود که محصول توانمندی آنها است.

وی دیگر بعد توانمندکردن را ارائه احساس ارزشمندی در ارتباط با دیگران و خود برشمرد و ادامه داد: نوع برقراری ارتباط با دیگران را می‌توان در فرهنگسراها آموزش داد تا انسان‌ها معناگرا تربیت شوند.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار زنجان دیگر بعد قابل ارائه در فرهنگسراها را استقلال نامید و تصریح کرد: این تربیت بعد بسیار مهمی است که می‌توان آن را به جوانان هدیه کرد.

وی استقلال را دارای دو معنی استقلال از همه قید و بندها و استقلال از همه چیز به غیر از خدا نامید و گفت: بعد دوم آن که استقلال از همه چیز به غیر از خداست بی‌شک ارزشمندترین مفهوم‌ها است.

عباسی تاکید کرد: بندگی حق تعالی عالی‌ترین رتبه استقلال محسوب می‌شود و هر چه بندگی حق تعالی در وجود یک فرد ارتقا یابد، اثرات موثرتری خواهد داشت.

وی بر لزوم هزینه‌کردن برای توانمندی افراد جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگسراها باید محل توانمندکردن افراد و مهارت‌آموزی باشد.

معاون توسعه منابع انسانی استاندار زنجان وضعیت فرهنگسراهای استان زنجان را خوب توصیف کرد و گفت: وضعیت موجود با وجود مطلوب‌بودن راضی‌کننده نیست چرا که وضعیت زمانی راضی‌کننده خواهد بود که کارهای فراملی انجام شود.

وی ابراز امیدواری کرد، با همکاری، هماهنگی و نگاه مثبت و باور دینی راه‌های ترقی و پیشرفت ایران پیموده شود.

در این آئین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و رزمندگان تصریح کرد: آنها با فداکاری ضمن تضمین امنیت کشور امکان فعالیت بانوان را فراهم کردند.

علی سهندی با اشاره به اینکه فضای فرهنگسرای کوثر مشکل دارد، افزود: این مشکلات در شرف حل‌شدن است.

وی با اشاره به اینکه فضای فرهنگسرای کوثر متعلق به شهرداری بوده است، ادامه داد: تحویل این محل به منظور انجام کارهای فرهنگی توسط استاندار در منطقه محروم شهر را از اقدامات قابل تحسین محسوب می‌شود.

در این آئین یک گروه موسیقی اقدام به ارائه دو کار کرد، ضمن اینکه یک گروه نمایشی هم در این مراسم یک کار ارائه داد.

در پایان این مراسم از برترین‌‌‌‌های اوقات فراغت تجلیل شد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول