اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده انتظامی ملایر:

تعامل مردم و پلیس اقتدار روزافزون ناجا را در پی دارد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده انتظامی ملایر با بیان اینکه امروز پلیس مقتدرانه در تمام عرصه‌ها حضور دارد، گفت: نیروی انتظامی مظهر صلابت و اقتدار نظام است که همکاری مردم باعث موفقیت بیشتر در این اقتدار خواهد شد.

تعامل مردم و پلیس اقتدار روزافزون ناجا را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، قاسم قربانی صبح امروز در جلسه توجیهی سیاسی و بصیرت دینی خانواده‌های نیروی انتظامی شهرستان ملایر اظهار داشت: شعار امسال ناجا «سرمایه اجتماعی، اساس اقتدار ما» است که نشان از توانمندی و حضور اقتدار پلیس در همه عرصه‌ها است.

وی رویکرد ناجا را جامعه‌محوری و امنیت مردم خواند و گفت: ارتباط مردم با پلیس در کشور باعث بالا رفتن اعتماد مردم و مشارکت در برنامه‌های اجتماعی ناجا می‌شود و زمانی که اعتماد مردم بالا برود سرمایه اجتماعی رشد پیدا کرده که این امر باعث وحدت و همبستگی ملی در کشور می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان ملایر با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به عنوان حافظ امنیت و آسایش مردم در جامعه کارهای مفید و بهنگامی را انجام می‌دهد، افزود: به دلیل کثرت کار، بسیاری از اوقات خدمات سربازان و نیروهای خدوم این نیرو از دید مردم پنهان می‌ماند که در این راستا رسانه‌ها به عنوان بازوان پرتوان در حفظ امنیت و اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع وقایع درونی جامعه و تلاش‌های انجام گرفته نیروی انتظامی را به اطلاع مردم می‌رسانند.

وی مشارکت مردم در همکاری با پلیس را باعث احترام به قوانین و رعایت قانون‌گرایی در کشور برشمرد و افزود: نیروی انتظامی مظهر صلابت و اقتدار نظام است که همکاری مردم باعث موفقیت بیشتر در این اقتدار خواهد شد.

در ادامه یکی از مدرسین دانشگا‌ه‌های ملایر نیز به بهداشت روان و مهارت‌های کنترل خشم در خانواده و جامعه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بزرگترین وظیفه جامعه که ایجاد امنیت و آسایش است امروز بر دوش نیروی انتظامی است خانواده‌های این نیرو وظیفه خطیر و سنگین‌تری را دارند.

کیوان نامداری عنوان داشت: با توجه به این امر می‌طلبد خانواده‌ها بستر سلامت روان و بهداشت خانواده را فراهم کنند و محیطی آرام و بدون دغدغه را برای کارکنان نیروی انتظامی در منزل فراهم آورند.

وی با اشاره به اینکه محبوب‌تربن بنا در اسلام خانواده است، گفت: ریشه تمام نابسامانی‌ها از درون خانواده‌های ناهنجار شروع می‌شود.

این مدرس دانشگاه‌های ملایر ابراز داشت: با توجه به اینکه نیروی انتظامی به عنوان حافظ برقراری نظم و امنیت در جامعه محسوب می‌شود هیچ مکانی کارآمدتر از خانواده برای اجرای نظم نیست و اگر نظم و انضباط و رعایت حقوق دیگران در خانواده نهادینه شود هیچ مشکلی در رعایت قوانین و نظم جامعه وجود نخواهد داشت.

وی با تأکید به خانواده‌های نیروی انتظامی تصریح کرد: شما باید بستر مطالعه و مشورت را در خانواده تأمین کنید و برای خانواده هزینه‌های عاطفی داشته باشید.

نامداری گفت: اگر حالات عاطفی و فکری در افراد خانواده تغییر کند نشان از این دارد که سلامت روانی افراد خانواده دچار اختلال شده است.

وی شیوه تأمین سلامت را تجدید نظر روی وقایع و نگرش‌ها، بزرگ نکردن مسائل و مشکلات و قابل کنترل کردن وقایع در همه امور خانواده برشمرد و افزود: خانواده‌ کارآمد چهار نشان واقع‌بینی، درک شرایط، همدلی و مشارکت را دارد.

این استاد دانشگاه چهار مهارت صحبت کردن، گوش دادن، ارتباط غیر کلامی و حفظ تعادل در هنگام خشم را بهترین راه مقابله با مشکلات برشمرد و گفت: مشاوره، دلجویی و... در سلامت و بهداشت روان خانواده‌ها مؤثر بوده و در این راستا خانواده‌های نیروی انتظامی باید بستر سلامت روانی را برای همسرانشان فراهم کنند.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول