اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان خبر داد

آغاز برگزاری دوره‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای برای رانندگان تاکسی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان گفت: برگزاری دوره‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای برای رانندگان تاکسی آغاز شده است.

آغاز برگزاری دوره‌های آموزش اخلاق حرفه‌ای برای رانندگان تاکسی

محمدجواد زارعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: به عنوان دستگاه نظارتی بر تاکسی‌ها وظیفه داریم تا برخی مباحث را در زمان آغاز به کار و یا در بدو خدمت و در زمان مراجعه برای تمدید کارت مطرح کنیم.

وی افزود: آموزش‌هایی که تاکنون ارائه شده پراکنده بود اما برگزاری دوره‌های آموزشی منسجم از طریق دانشگاه علمی ـ ‌کاربردی شهرداری انجام و مباحث مطرح شده در زمینه آشنایی با قوانین راهنمایی و رانندگی، آشنایی با احکام تاکسیرانی، آشنایی با مسائل روانشناسی و تعاملات اجتماعی و آشنایی با ضوابط و مقررات سازمان تاکسیرانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان خاطرنشان کرد: رانندگان با گذراندن پنج ساعت آموزشی دوره‌های ذکر را گذرانده و در پایان در آزمون مربوطه شرکت و گواهینامه مرتبط را دریافت می‌کنند، الزام اخذ این مدرک برای تمدید کارت شهری ضروری است و افراد فاقد این امر باید اقدام به شرکت در دوره‌های آموزشی کرده و مدرک فوق را به سازمان ارائه کنند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون مرحله نخست دوره آموزش اخلاق حرفه‌ای در حال برگزاری است که پس از اتمام آموزش این طرح، مرحله بعدی در دستور کار قرار می‌گیرد.

زارعی ادامه داد: هم‌اکنون دارای 3 هزار و 800 تاکسی و 10 هزار راننده دارای کارت شهری هستیم که همگی باید در این طرح شرکت کنند و رانندگان زن نیز از این قانون مستثنی نیستند.

وی تصریح کرد: رانندگان کم‌سواد و بی‌سواد نیز در این دوره‌ها شرکت ‌می‌کنند چرا که دارا بودن مدرک پنجم ابتدایی برای رانندگان 50 سال سن به بالا ضروری است و سایر رانندگان جوان نیز دارای حداقل مدرک دیپلم هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی همدان افزود: این دوره‌ها به صورت رایگان برگزار شده و بر اساس نظرسنجی انجام شده اکثر رانندگان شرکت‌کننده در این دوره‌ها رضایت خود را از شرکت در این دوره‌ها عنوان کرده‌اند.

وی همچنین از برگزاری جشنواره تجلیل از تاکسیرانان برگزیده شهر همدان در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: این جشنواره با هدف تقویت اخلاق حرفه‌ای تاکسیرانان در همدان و همچنین احترام به زحمات و خدمات این قشر زحمتکش برگزار خواهد شد.

زارعی هدف از برگزاری این جشنواره را شناسایی، معرفی و تشویق تاکسیرانان ممتاز شهر همدان دانست و گفت: سازمان تاکسیرانی مهمترین وظیفه خود را ارتقای فرهنگ رفتاری تاکسیرانان و تقویت اخلاق حرفه‌ای این قشر اثرگذار ‌می‌داند و سعی دارد بستر اجرایی شدن این امر را فراهم کند.

وی در پایان گفت: همان طور که همه می‌دانند تعداد رانندگان فعال و برگزیده در این شهر کم نیست که امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم ارزش‌ها و نکات مثبت این مجموعه را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول