اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 6 ماه نخست امسال صورت گرفت

تحقق 85 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای گچساران

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گچساران گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر 85 درصد تعهدات این مرکز در زمینه ارائه آموزش‌های فنی و مهارتی به کارآموزان محقق شد.

تحقق 85 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران سید یدالله افضلی صبح امروز در دیدار با جمعی از کارآموزان جدید‌الورود این مرکز آموزشی اظهار کرد: نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تغییرات اجتماعی و فرهنگی به ویژه در رشد و بهبود فرهنگ کار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به مهارت‌های فنی و حرفه‌ای افزود: ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی، راهی برای رفع مشکل بیکاری است.

رئیس فنی و حرفه‌ای گچساران بیان داشت: در نظام فنی و حرفه‌ای مباحث تئوری و نظری با دانش‌های مهارتی آمیخته شده و یک محیط کسب و کار مطلوب را می‌توان برای جوانان و نوجوانان مهیا کرد.

افضلی تصریح کرد: مشکل بیشتر افراد فارغ‌التحصیل نداشتن مهارت لازم در کار بوده که این خلأ را می‌توان به وسیله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای پر کرد.

تجهیزات و خدمات خوابگاهی مطلوب در مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران

وی ابراز داشت: گسترش و ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی از ضروریات اجتناب‌ناپذیر هر جامعه بوده که دست‌اندرکاران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای تحقق این مهم تلاش می‌کنند.

افضلی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای یادآور شد: انقلاب علمی و فنی، انقلابی عمیق و کیفی در تربیت نیروی انسانی ماهر است.

وی با بیان اهمیت آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت گفت: دست‌اندرکاران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای مهارت‌آموزی به جوانان تلاش می‌کنند.

افضلی افزود: افزایش توانمندی‌های علمی و عملی و ایجاد مهارت برای جوانان جویای کار از اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است.

وی با بیان اینکه مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران دارای امکانات و تجهیزات خوبی در زمینه آموزش مهارت‌های مختلف در رشته‌های گوناگون و متنوع است، این آموزش‌ها را راهی برای رفع معضل بیکاری جوانان عنوان و خاطرنشان کرد: همه ما باید برای ترویج فرهنگ مهارت‌آموزی همکاری و تلاش کنیم.

رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای گچساران بیان داشت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توفیق قابل توجهی در پرورش نیروی کار ماهر یعنی سرمایه انسانی و تربیت نیروی انسانی خوداشتغال یعنی کارآفرین دارد.

افضلی ادامه داد: این مرکز با بهره‌گیری از اساتید و مربیان مجرب آموزش‌های استانداردی در رشته‌های مختلف به کارآموزان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به تحقق افزون بر 85 درصدی تعهدات فنی و حرفه‌ای گچساران در نیمه نخست امسال عنوان داشت: ارائه خدمات خوابگاهی و شبانه‌روزی و پذیرش کارآموز و دانشجو از دیگر استان‌های همجوار از دیگر ویژگی‌های این مرکز است.

افضلی یادآور شد: در زمینه ارائه آموزش در بخش‌های روستایی، صنایع، و جوار دانشگاه تحقق 116، 135 و 126 درصدی داشته‌ایم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول