اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان:

کمیته فنی و تخصصی آموزشی در زاهدان آغاز به‌کار کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌‌وبلوچستان گفت: کمیته فنی و تخصصی آموزشی به منظور بررسی و ایجاد رشته‌های تخصصی و مورد نیاز استان در زاهدان تشکیل و آغاز به‌کار کرد.

کمیته فنی و تخصصی آموزشی در زاهدان آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی فنی و حرفه‌ای سیستان‌وبلوچستان، محمد جهانتیغی اظهار داشت: این کمیته به منظور ارائه رشته‌های جدید و تخصصی و همچنین مرتبط با نیازهای سازمان‌های دولتی و به صورت مشارکتی راه‌اندازی شده است.

وی افزود: این کمیته متشکل از هشت نفر از مربیان و کارشناسان مجرب سازمان فنی و حرفه‌ای است که با مشارکت کارشناسان دستگاه‌های متقاضی و دولتی نسبت به برگزاری کلاس‌های تخصصی و مهارت‌آموزی اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌‌وبلوچستان با اشاره به کمبود برخی از رشته‌های تخصصی در استان گفت: به طور مثال این سازمان در نظر دارد تا رشته تعمیر تجهیزات پزشکی را در صورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان راه‌اندازی و نسبت به آموزش نیروهای متخصص در این زمینه اقدام کند.

جهانتیغی ادامه داد: این اداره کل آمادگی دارد تا در صورت نیاز هر یک از ادارات دولتی و یا سازمان‌های متقاضی نسبت به تربیت مهارت‌آموز در رشته‌های مورد تقاضا اقدام و مشارکت کند.

وی بیان داشت: در این راستا اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با تعداد زیادی از سازمان‌ها مانند سازمان نظام مهندسی کشاورزی و همچنین سازمان نظام مهندسی در بخش عمران و ساختمان در حال ایجاد تفاهمنامه است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان‌‌وبلوچستان بیان کرد: این اداره کل پیش از این نیز نسبت به آموزش نیروهای متخصص در زمینه برق و همچنین فرآورده‌های نفتی با ادارات مربوطه طبق تفاهمنامه اقدام کرده است که مهارت آموزان این رشته‌ها در سطح استان مشغول خدمت‌رسانی هستند.

تعداد حرفه‌های آموزشی برادران به دو برابر افزایش می‌باید

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره دو برادران زاهدان هم گفت: در صورت استقبال جوانان و مهارت آموزان تعداد حرفه‌های آموزشی این مرکز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

پرویز جهانتیغ با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 45 حرفه در این مرکز آموزش داده می‌شود، افزود: به منظور تأمین نیروی مولد و متناسب با نیاز بازار کار در استان، تعداد 90 حرفه شناسایی شده است که در صورت استقبال جوانان این مرکز توان افزایش ارائه حرفه‌ها را به دو برابر آمار موجود را دارا می‌باشد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد 9 کارگاه به صورت تخصصی و فنی در این مرکز فعال بوده و وظیفه آموزش و حرفه آموزی را به افراد متقاضی بر عهده دارد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شماره دو برادران زاهدان با بیان اینکه ارتقای کیفیت در آموزش در جذب جوانان و متقاضیان مهارت‌آموزی تأثیرگذار است، گفت: در این راستا بنا بر تمهیدات اندیشیده شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای به زودی درجه مهارت‌آموزی در این مرکز از رتبه دوم به درجه یک ارتقاء خواهد یافت.

جهانتیغ افزود: در حال حاضر رشته‌های برق و همچنین تعمیر لوازم خانگی و دستگاه‌های سرد کننده مانند اسپیلت به دلیل تقاضا و وجود بازار کار متناسب در شهر زاهدان دارای بیشترین متقاضی است.

انتهای پیام/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول