اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرگروه حقوق دانشگاه مفید:

تمهیدات لازم برای پیشگیری از اهانت به ادیان اندیشیده شود

خبرگزاری فارس: مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید گفت: باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از اهانت به ادیان بر اساس منشأ اهانت اندیشیده شود.

تمهیدات لازم برای پیشگیری از اهانت به ادیان اندیشیده شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ناصر قربان‌نیا ظهر امروز در همایش ملی حقوق ادیان که در تالار اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد اظهار کرد: متاسفانه راهکار حقوقی برای تضمین احترام به ادیان وجود ندارد و ابزارهای حقوقی برای جلوگیری از اهانت به ادیان ناتوان هستند.

وی با تاکید بر به کارگیری راهکار عملی در برابر توهین به ادیان گفت: اسلام دینی است که در دنیای امروز مورد بیشترین توهین‌ها و اهانت‌ها قرار گرفته است.

مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید خاطر نشان کرد: مسلمانان باید دنبال راه حل باشند تا غیرمسلمانان تصور توهین به آنها را نداشته باشند.

وی ادامه داد: تظاهرات گسترده‌ای به دنبال توهین به پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت که در دستان مردم مطالبی با این مضمون که «ما را بکشید ولی به پیامبر اکرم(ص) توهین نکنید» بود.

قربان‌نیا عنوان داشت: ابزار لازم برای پیشگیری از اهانت به ادیان وجود ندارد بنابراین باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی یادآور شد: مسئله توهین به ادیان دارای ابعاد سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و مذهبی است بنابراین برای ارائه راه‌حل مسئله باید منشأ را شناخت.

مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید تاکید کرد: ابتدا باید منشأ مسئله را پیدا کرد و سپس دنبال راه حل بود اگر مقوله سیاسی، جنگ مذهبی و تمدنی است راه حقوقی هیچ‌گاه جواب نمی‌دهد بلکه راه متناسب با آن را باید پیدا کرد.

انتهای پیام/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول