اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌جمعه بیرجند:

مسئولان با وحدت و همدلی تدبیری برای گرانی‌ها بیاندیشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: مسئولان باید با وحدت و همدلی تدبیری برای گرانی‌ها بیاندیشند.

مسئولان با وحدت و همدلی تدبیری برای گرانی‌ها بیاندیشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی با بیان اینکه نباید تمام خدمات دولت را نادیده گرفت، اظهار کرد: کشور در حال حاضر در ابعاد گوناگون پیشرفت کرده است، اما بی‌توجهی برخی مسئولان باعث شده تا گرانی بر مردم فشار بیاورد.

وی با بیان اینکه دین و معیشت برای مردم مهم است، تصریح کرد: امروز از مسئولان انتظار داریم تا با وحدت، همدلی و عمل به وظایف خود مشکلات را برطرف کنند، چرا که در غیر این صورت مردم آنها را نمی‌بخشند.

امام‌جمعه بیرجند به 16 مهرماه روز جهانی کودک اشاره کرد و افزود: نیمی از جمعیت ایران را کودکان تشکیل می‌دهند بنابراین امید است با تصویب لایحه رسیدگی به حقوق کودکان و نوجوانان در مجلس از حقوق این قشر جامعه حمایت قانونی صورت گیرد.

رضایی بیرجندی با بیان اینکه اگر چه آموزش و پرورش و جامعه نقش بسزایی در تربیت انسان دارد، تصریح کرد: اسلام از همان دوران کودکی برای تربیت صحیح کودکان برنامه‌ریزی کرده است بنابراین والدین باید فرزندان خود را از همان دوران کودکی طبق دستورات اسلامی تربیت کنند.

وی به روز بزرگداشت حافظ اشاره کرد و گفت: با وجود فرهنگ غنی ایران و وجود عالمان بزرگی مانند حافظ اما آن طور که شایسته است در معرفی این عالمان بزرگ که سیره خداپرستی و معارف اهل بیت (ع) را در جامعه گسترش دادند، کار نشده است.

امام‌جمعه بیرجند با اشاره به اهمیت و جایگاه سوره علق اظهار کرد: این سوره نخستین سوره‌ای است که بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده و دعوت به علم و پرهیز از خرافات از مهم‌ترین پیام‌های این سوره است.

رضایی بیرجندی با تاکید بر اینکه درس انسانیت فقط در محضر خدا و قرآن است، یادآور شد: کسانی که به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستند باید در چارچوب قوانین دین عمل کنند تا به رستگاری برسند.

انتهای پیام/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول