اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند تاکید کرد

مسئولان از فرصت پس از اجلاس عدم تعهد به خوبی استفاده کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند به حضور 120 کشور در اجلاس عدم تعهدها اشاره کرد و گفت: این اجلاس موفقیت خوبی را نصیب ایران کرد و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

مسئولان از فرصت پس از اجلاس عدم تعهد به خوبی استفاده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان بیرجند به حضور 120 کشور در اجلاس عدم تعهدها اشاره کرد و گفت: این اجلاس موفقیت خوبی را نصیب ایران کرد و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

 

امام جمعه موقت بیرجند اظهار کرد: پیام این اجلاس به اقصی نقاط جهان برده شده است و از این حیث از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این راستا مسئولان باید از این فرصت استفاده کافی را برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن ببرند و سبب موفقیت بیش از پیش ایران اسلامی شوند.

امام جمعه موقت بیرجند جایگاه تقوا را جایگاهی رفیع و محکم دانست و گفت: کسانی که در وادی تقوا وارد شوند عزت پیدا می‌کنند و با تقوا انسان از آلودگی‌ها نجات می‌یابد.

نوفرستی ادامه داد: اما افرادی که در آلودگی‌ها وارد می‌شوند هرگز هواهای نفسانی و شیطان نمی‌گذارد که از گناه‌ها نجات یابند.

وی بزرگترین مانع شناخت حقایق را وجود آلودگی‌ها در درون انسان عنوان و تصریح کرد: اگر تقوای الهی را پیشه کنیم، می‌توانیم حق را از باطل تشخیص دهیم.

امام جمعه موقت بیرجند معارف اسلام را در سه بخش دانست و ادامه داد: بخش نخست اصول دین است و در این راستا مسلمانان باید تلاش کنند تا به یقین برسند.

نوفرستی دومین بخش معارف اسلامی را فروع دین عنوان کرد و گفت: در اسلام انسان یا باید مجتهد باشد یا تکلیف به تقلید شخصی امین داشته باشد.

وی سومین بخش از معارف اسلام را اخلاقیات دانست و اضافه کرد: اخلاق عمل به تنهایی نیست بلکه اخلاق شناخت مسیر حق با حرکت در مسیر صراط الهی بدون افراط و تفریط است.

*سواد در ایران جایگاه ویژه‌ای دارد

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت‌های این هفته اشاره و تصریح کرد: روز 17 شهریور روز مبارزه با بی‌سوادی است و سواد در کشور ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوفرستی به قیام 17 شهریور نیز اشاره کرد و ادامه داد: 17 شهریور سال 57 به جمعه سیاه معروف شد و یکی از ایام الهی است که ملت ما را بیدار کرد و امروز آثار و برکات آن را مشاهده می‌کنیم.

وی سالگرد جریان انفجار برج‌های دوقلو را از دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و افزود: در این جریان به مسلمانان تهمت‌های زیادی زده شد اما همه می‌دانند که یک برنامه از پیش تعیین شده بود.

امام جمعه موقت بیرجند به 19 شهریور سالگرد رحلت آیت الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: 20 شهریور ماه نیز سالگرد شهادت دومین شهید محراب آیت‌الله مدنی است.

*برگزاری همایش صادقیون در خراسان جنوبی

نوفرستی شهادت امام جعفر صادق (ع) را مهم‌ترین مناسبت هفته جاری دانست و یادآور شد: امروز هر چه داریم در پرتو امام باقر و صادق (ع) است.

وی از برگزاری همایش صادقیون در خراسان جنوبی همزمان با روز شهادت این امام همام خبر داد و افزود: این همایش ویژه بانوان است و ساعت 10 صبح روز چهارشنبه در مسجد باقرالعلوم بیرجند برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول