اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا بهمن ماه سال جاری انجام می‌شود

صدور مجوز 4 مرکز علمی کاربردی جدید در زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان از صدور مجوز چهار مرکز علمی کاربردی جدید در استان زنجان تا بهمن ماه سال جاری خبر داد.

صدور مجوز 4 مرکز علمی کاربردی جدید در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد فتحی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از وجود 16 مرکز علمی کاربردی در سطح استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد مرکز علمی کاربردی 10 واحد در مرکز استان ایجاد شده است.

وی شهرستان‌های طارم، خدابنده، ابهر، خرم‌دره، صائین قلعه و دندی را جمله شهرستان‌های استان اعلام کرد که مراکز علمی کاربردی در آنها دایر شده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان از در دست ایجاد و راه‌اندازی بودن چهار مرکز علمی کاربردی در سطح استان زنجان خبر داد و افزود: این مراکز تا بهمن ماه سال جاری مجوز فعالیت دریافت می‌کنند.

وی شرکت شیر پگاه، ایران ترانسفور، صنعت معدن و تجارت و تربیت بدنی را چهار مرکز علمی کاربردی اعلام کرد که تا پایان سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

فتحی در پاسخ به سئوالی در مورد ایجاد رشته‌های دانشگاهی در مورد صنایع دستی و بومی استان زنجان گفت: دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان آماده ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های صنایع بومی استان از جمله صنعت چاقوسازی است.

وی از پذیرش دانشجو در چهار مقطع در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ترمی، کارشناسی ناپیوسته پودمانی، کاردانی پودمانی و دوره‌های ناپیوسته و پیوسته دانشجو پذیرش کرده است که نتایج برخی مقاطع اعلام شده و بقیه هم تا پایان مهر ماه اعلام می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان از حذف آزمون جامع دوره کاردانی خبر داد و افزود: آزمون دوره کاردانی ترمی هم در سال جاری حذف شده است.

وی تعداد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان را بدون دانشجویان جذب شده در سال جاری و همچنین فارغ‌التحصیلان 9 هزار و 400 دانشجو اعلام کرد.

فتحی تعداد کد رشته‌هایی که در دانشگاه علمی کاربردی استان رنجان تدریس می‌شود را  100 مقطع رشته اعلام کرد.

وی بومی گزینی را از سیاست‌های دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان عنوان و تصریح کرد: در حال حاضر 76 درصد از دانشجویان این دانشگاه بومی هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان بیشترین تعداد دانشجویان غیر بومی را از استان‌های تهران و کرج اعلام کرد و گفت: دانشجویان استان‌های همسایه هم در دانشگاه علمی کاربردی زنجان تحصیل می‌کنند.

وی 48 درصد از مجموع 100 کد رشته موجود در دانشگاه علمی استان زنجان را رشته‌های مربوط به حوزه صنعت عنوان کرد و افزود: 30 درصد از مجموع این دانشجویان در مدیریت و خدمات، هفت درصد در حوزه فرهنگ و هنر و 10 درصد باقیمانده هم در حوزه کشاورزی تحصیل می‌کنند.

فتحی 45 درصد از دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان را مربوط به حوزه صنعت دانست و اضافه کرد: 44 درصد دیگر هم در حوزه خدمات و مدیریت تحصیل می‌کنند.

وی به کم‌بودن نیروهای ستادی فعال در دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در حال حاضر 10 نفر نیروی ستادی مشغول به کار دارد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان توسعه کیفی دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان را از اولویت‌های مسئولان این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: رشد کیفی این دانشگاه طی چند سال گذشته قابل توجه بوده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد نحوه جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان گفت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که تا مدرسان آن واجد شرایط نباشند، جذب نمی‌شوند.

فتحی به موفقیت ورزشی دانشگاه علمی کاربردی هم اشاره کرد و افزود: تیم فوتسال این دانشگاه موفق به کسب مقام نایب قهرمانی دانشگاه‌های کشور شده است.

وی به برگزاری جشنواره ملی دانشگاه علمی کاربردی سراسر کشور در روز چهارشنبه اشاره کرد و گفت: این جشنواره روز چهارشنبه در تهران برگزار می‌شود و در آن برترین‌های دانشگاه علمی کاربردی معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول