اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار بیرجند خبر داد

تدوین سند برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از تدوین سند برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان خبر داد.

تدوین سند برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید محمد زمان ابطحی عصر امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان بیرجند، جوانان را مهم‌ترین منابع انسانی یک جامعه دانست و اظهار کرد: باید حقوق و خواسته‌های مشروع جوانان را مطابق مواد مطرح در قانون اساسی به رسمیت شناخت و برآورده کرد.

وی افزود: با توجه به سهم جمعیت 33 درصدی جوانان و نقش موثر آنها در توسعه، پیشرفت و تعالی جامعه ضرورت توجه به برنامه‌ریزی و ساماندهی امور مربوط به نیازهای جوانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند تصریح کرد: به همین منظور و برای فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رشد، ارتقا و توانمندسازی جوانان و پاسخگویی به نیازهای اساسی این قشر مهم و آینده‌ساز سند برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان تدوین شده است.

*استفاده بهینه از استعدادهای جوانان مهم است

ابطحی ادامه داد: توانمندسازی نسل جوان کشور و استفاده بهینه از استعدادها و توانایی‌های آنها در توسعه کشور از اهداف کلی برنامه ملی ساماندهی امور جوانان است.

وی تدوین سیاست‌ها و راهبردهای ملی در زمینه امور جوانان و نیازهای آنها، شناخت به روز نیازهای آنها و اصلاح نگرش‌ها نسبت به امور جوانان، تعیین نقش و وظایف دستگاه‌های دولتی مرتبط با امور جوانان، تقسیم کار به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیت‌های بخشی و فرا بخشی و تعیین نقش سازمان‌های غیر دولتی در امور جوانان را از دیگر اهداف این سند عنوان کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند رویکرد حاکم بر برنامه جامع ملی ساماندهی امور جوانان را یک رویکرد ارتقایی دانست و اضافه کرد: از آنجا که ارتقای کیفیت منابع در هر کشوری ارتباط عمیقی با نوع نگاه به جوانان دارد هدف باید توانمندسازی جوانان در عرصه‌های مختلف باشد.

ابطحی یادآور شد: پذیرش این رهیافت و اجرایی کردن آن نوعی سرمایه‌گذاری است که توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی پایدار را سبب می‌شود.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول