اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنگره شعر مقاومت اسلامی خبر داد

حضور 15 کشور در کنگره شعر مقاومت اسلامی

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی از حضور 20 شاعر از 15 کشور جهان در این کنگره خبر داد.

حضور 15 کشور در کنگره شعر مقاومت اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نصرت‌الله صالح‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در سال 89 در ارومیه اظهار کرد: 80 درصد آثار کنگره مذکور مربوط به دفاع مقدس بود.

وی بر ارائه آثار با موضوع مقاومت و بیداری اسلامی تاکید کرد و افزود: 80 درصد آثار در کنگره دوم شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با موضوع مقاومت بود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه سال گذشته کنگره دوم شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با حضور شاعران کشورهای خارجی در بوشهر برگزار شد، تصریح کرد: کنگره سوم بر پایه محتوای علمی برگزار می‌شود و 4 نشست تخصصی در استان‌های مختلف در نظر گرفته شده است.

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی به برگزاری نخستین نشست تخصصی در تبریز اشاره کرد و گفت: نشست دوم در تهران و نشست سوم در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

وی گیلان را برگزار کننده چهارمین نشست ویژه تخصصی کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی دانست و ابراز کرد: کنگره سوم شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی بر پایه پژوهش‌محوری برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد از اعلام آمادگی شاعران 35 کشور جهان برای حضور در کنگره مذکور خبر داد و بیان کرد: کشورهای غیر اسلامی برای حضور در کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی درخواست داشتند و تاکنون آثار 15 کشور پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته شاعر مسیحی از لبنان در این کنگره حضور داشت، اذعان کرد: امسال کشورهای بحرین، تونس، یمن، فلسطین، لبنان و ... در کنگره مذکور حضور دارند و 51 مقاله تاکنون به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

وی ادامه داد: تعداد 3 کتاب برای هر کدام از کنگره‌های شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی منتشر می‌شود و امسال آثار عربی سال گذشته ترجمه شده و در مجموع 4 کتاب منتشر می‌شود.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مقاله، پایان‌نامه، یادداشت عربی و شعر در کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی شرکت داده می‌شود، خاطرنشان کرد: کنگره به صورت مسابقه‌ای نیست ضمن اینکه مقاله‌ها نباید تاکنون منتشر شده باشند.

دبیر اجرایی سومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی تعداد شاعران شرکت کننده در این کنگره را 20 شاعر ایرانی و 20 شاعر خارجی از 15 کشور اعلام کرد.

* ایران طلایه‌دار انقلاب اسلامی در کشورهای مسلمان است

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان نیز در جمع خبرنگاران انقلاب اسلامی را اساس و پایه انقلاب‌ها در منطقه عنوان کرد و گفت: دشمن به‌دنبال ایجاد اختلاف بین اقوام و ملت‌های مختلف است تا بتواند اتحاد مسلمانان را از بین ببرد.

عنایت رضایی‌پور ایران را طلایه‌دار انقلاب اسلامی در کشورهای اسلامی دانست و تصریح کرد: به‌پاس مقاومت ملت‌های مسلمان در کشورهای مختلف باید از ابزار هنر برای ترویج و حمایت از مقاومت اسلامی استفاده کرد.

وی رکن اصلی در برگزاری نشست ویژه تخصصی کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در رشت را هنر نامید و خاطرنشان کرد: اساس هنر است و شعر بر پایه نظم و نثر استوار است.

رضایی‌پور شعر را نخستین، مهم‌ترین و موثرترین ابزار در حوزه ادبیات خواند و ابراز کرد: سازمان بسیج مستضعفان و سپاه قدس گیلان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ستاد کنگره سرداران، امیران و 8 هزار شهید گیلان و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نشست ویژه تخصصی کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی را در رشت برگزار می‌کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه قدس گیلان کنگره مذکور را مقدمه‌ای برای برگزاری کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی در کرمانشاه عنوان کرد و یادآور شد: رساندن پیام‌ مردم مسلمان و مظلوم دنیا به ملت‌های جهان و ایران وظیفه فعالان عرصه فرهنگی است و وظیفه داریم از این مقاومت‌ها، شهادت‌ها و رشادت‌ها حمایت کنیم.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول