اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی:

مجوز ‌تدریس شرط ورود اساتید به دانشگاه‌های علمی کاربردی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی گفت: مجوز‌ تدریس برای متقاضیان تدریس در دانشگاه‌های علمی کاربردی الزامی است.

مجوز ‌تدریس شرط ورود اساتید به دانشگاه‌های علمی کاربردی است

به گزارش خبرگزاری‌ فارس از مشهد، محمود رضایی صبح امروز در بیستمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 18 مهر سالگرد تاسیس دانشگاه علمی‌کاربردی است و هر ساله این دانشگاه سعی در ارائه دستاوردهای جدید علمی دارد.

وی افزود: از مهر امسال نظام مهارتی با رویکرد آشنایی با محیط کار و فعالیت‌های عملی در دانشگاه‌های علمی کاربردی اجرا می‌شود.

رضایی در ارتباط با قیاس این نظام با دانشگاه‌های دولتی خاطرنشان کرد: با‌ توجه به نیاز اساسی جوانان به اشتغال و کار مناسب، این نظام درصدد آماده‌سازی دانشجویان در دوران تحصیل برای جذب سریع در محیط کار است.

وی در این راستا تصریح کرد: واحد کار در نظام مهارتی علمی کاربردی مشابه کارآموزی در دانشگاه‌های دولتی است؛ با تکیه بر این نظام 40 ‌درصد مباحث تئوری و 60‌ درصد عملی ارائه می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی با اشاره به خلاء ظرفیت‌های عملی در نظام آموزشی کشور گفت: خلاء ظرفیت‌های عملی در مدارس و دانشگاه‌ها سبب پیامد‌های منفی در اشتغال‌یابی و حتی مباحث تحقیقی و آزمایشگاهی می‌شود.

رضایی یادآور شد: دانشگاه جامع در پنجمین جشنواره علمی کاربردی با محوریت استقرار نظام مهارتی مجری رفع این معضل برای پیوند کار و تحصیل است.

وی از ایجاد دو رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: این دو رشته در مرکز جهاد‌ کشاورزی و پارت پلاستیک در استان پیشتازان کارشناسی‌ارشد در دانشگاه علمی کاربردی ایجاد شده است.

رضایی در این راستا تاکید کرد: با توجه به اینکه علمی کاربردی براساس نیاز جامعه برنامه‌ریزی می‌کند، رشته‌هایی که جنبه عملی و کار دارد بر دیگر رشته‌ها رجحان داده‌‌ می‌شود و از همین حیث در رشته‌های ذکر شده مقطع دکترا نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان‌‌رضوی اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه علمی کاربردی 10 درصد دانشجویان کل کشور را به خود اختصاص داده‌است.

وی در ارتباط با روند گزینش اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی گفت: از این پس اساتیدی که مجوز تدریس نداشته باشند مجاز نیستند و باید مراحل مصاحبه علمی را به منظور اخذ آن طی کنند.

رضایی اذعان داشت: در حال حاضر اطلاعات سه‌ هزار متقاضی تدریس در سایت جامع علمی کاربردی استان ثبت شده که حداقل مدرک باید کارشناسی‌ارشد با یک سال سابقه تدریس باشد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی در پایان یادآور شد: قریب به 99 درصد از اساتید دانشگاه‌های علمی کاربردی کارشناسی ارشد و دکترا بوده و تنها یک‌ درصد افراد خبره را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول