اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارگردان سینما:

فرهنگ‌سازی حریم امن مشاهده فیلم‌ کودکان بر عهده تلویزیون است

خبرگزاری فارس: کارگردان سینما گفت: باید با فرهنگ‌سازی حریم امن را برای مشاهده فیلم‌ کودکان ایجاد کرد و این کار را باید تلویزیون انجام دهد که فیلم‌های خشن در اختیار کودکان قرار نگیرد.

فرهنگ‌سازی حریم امن مشاهده فیلم‌ کودکان بر عهده تلویزیون است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمید تمجیدی در حاشیه نخستین کنگره بین‌المللی اضطراب در مشهد مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: بازی‌ها و فیلم‌های خشن تاثیر بسیار زیادی بر روی کودکان می‌گذارد البته کسانی که این بازی‌ها یا فیلم‌ها را تولید می‌کنند می‌گویند بی ضرر است اما تحقیقات نشان می‌دهد که بعد از نمایش یک فیلم ذهن و روان کودک درگیر آن می‌شود.

کارگردان سینما افزود: در سال‌های اخیر از تاثیر مثبت فیلم استفاده می‌شود و می‌توان از یک فیلم برای آرامش بخشیدن و حل مشکلات روانی در بیماران و حتی جامعه استفاده کرد اما چون هنوز روش جدیدی است قاعده و قانون مشخصی ندارد.

تمجیدی افزود: گاهی اوقات انسان با دیدن یک فیلم لذت می‌برد و تا مدت‌ها از یادآوری آن احساس خوبی را به دست می‌آورد که می‌تواند سبب  رشد فکری و آرامش روحی در افراد شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمام جوامع با هجوم فیلم‌های خشونت آمیز در خطر هستند و یک کودک با دیدن  صحنه خشن حالت پرخاشگری به او دست می‌دهد.

کارگردان سینما اظهار کرد: والدین باید کودک را کنترل کنند تا هر فیلمی را تماشا نکند و هنگامی که کودک فیلمی را تماشا می‌کند اگر همراه او کسی باشد می‌تواند شخصیت منفی را برای کودک توجیه کند.

تمجیدی ادامه داد: باید با فرهنگ‌سازی حریم امن را برای کودک ایجاد کرد و این کار را باید تلویزیون انجام دهد که فیلم‌های خشن در اختیار کودکان قرار نگیرد.

وی در ارتباط با فیلم درمانی برای کاهش اضطراب گفت: فیلم درمانی به صورت فوری بیماری روانی را خوب نمی‌کند اما در کنار درمان دارویی اثر بخش است و با کار کردن در این امر می‌توان از آن نتیجه خوبی گرفت.

کارگردان سینما خاطرنشان کرد: در سینما به چند شکل می‌توان در زمینه روانشناسی صحبت کرد،برخی از فیلم‌ها آگاهی دهنده و برخی اطلاعات را به مخاطب منتقل می‌کند.

تمجیدی یادآور شد: فیلمی که با خشونت همراه است روان فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و ممکن است در تعدادی از فیلم‌ها خشونت به صورت ظاهری نشان داده شود اما بافت درونی فیلم به گونه‌ای است که بدون نشان دادن صحنه خشونت آمیز روان مخاطب را آزار می‌دهد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول