اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر دپارتمان اضطراب در هندوستان:

تفکر عقلایی و منطقی در کاهش اضطراب در افراد موثر است

خبرگزاری فارس: مدیر دپارتمان اضطراب در هندوستان گفت: ترویج فرهنگ تفکر عقلایی و منطقی در کاهش اضطراب افراد تاثیرگذار است.

تفکر عقلایی و منطقی در کاهش اضطراب در افراد موثر است

مانجئو مهتا در حاشیه کنگره بین‌المللی اضطراب، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: الگوی رفتارهای اجتماعی سالم در برخورد با مسائل و مشکلات تاثیر بسزایی در ترویج فرهنگ تفکر عقلایی و منطقی تاثیرگزار است.

وی ادامه داد: واکنش افراد در مواقعی که در بحران و شرایط خاص هستند از اهمیت بسیاری برخوردار است و اگر افراد بتوانند در این شرایط خود را کنترل کنند و از آرامش شرایط روحی خود کم نکنند مطمئناً فردی آرام و غیر مضطرب هستند.

مدیر دپارتمان اضطراب در هندوستان گفت: خشم و افسردگی بین جوانان از جمله پیامدهای اضطراب است و به این سبب روش‌های تفکر عقلانی و منطقی باید در بین جوانان آموزش داده شود تا در برخورد با مشکلات بتوانند واکنش مناسبی ارائه دهند.

مانجئو مهتا خاطرنشان کرد: جلساتی که برای آموزش و پیشگیری از اضطراب در مراکز آموزشی برگزار می‌شود توان و توانمندسازی افراد را در برخورد با مشکلاتی که در اجتماع با آنها مواجه هستند را بالا می‌برد.

وی تصریح کرد: راه حل‌هایی برای کنترل خشم و مشکلات رفتاری در جلسات پیشگیری از اضطراب به افراد ارائه می‌شود و در کوتاه‌مدت این توانایی به صورت مشخصی به مردم ارائه می‌شود.

مدیر دپارتمان اضطراب در هندوستان بیان کرد: استرس‌های شدید و اضطراب‌هایی که فرد در اثر برخوردهای محیطی در جامعه با آنها مواجه می‌شود در طولانی مدت تبدیل به بیماری اضطراب می‌شود که از طریق گفتار درمانی و پزشکی بالینی قابل معالجه نیست.

مانجئو مهتا عنوان کرد: برنامه‌های تلویزیونی و رادیوی بسیار در فرهنگ سازی تفکر عقلانی و منطقی تاثیرگذار است و به نوعی کنترل برنامه‌های استرس‌زا در جامعه در کاهش اضطراب افراد موثر واقع می‌شود.

وی اظهار کرد: بی اطلاعی از موقعیت فشارآور سبب استرس و اضطراب ر افراد می‌شود و کسب آگاهی و اطلاع از شرایط  محیطی فرد سبب می‌شود که کمتر دچار نگرانی و استرس شود.

مدیر دپارتمان اضطراب در هندوستان افزود: عدم اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان نیز در افزایش استرس و اضطراب موثر است و در آینده برای آنان ایجاد مشکل می‌کند.

مانجئو مهتا عنوان کرد: تاثیرات ژنتیکی در افزایش اضطراب تاثیرگذار است و در افرادی که والدین آنها به بیماری اضطراب دچار بوده‌اند این بیماری بیشتر بروز خواهد کرد.

وی در ادامه بیان کرد: در برخی از موارد اضطراب بیماری نیست و بدون نیاز به پزشک درمان می‌شود،‌ به این موارد، اضطراب طبیعی می‌گویند که در مدت آن اضطراب به خوبی توسط بیمار کنترل و برطرف می‌شود.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول