اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی:

مسئولان طرح تحول اجتماعی را به خانواده‏ها تسری دهند

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: مسئولان شهرستان با فراهم کردن زمینه‎های لازم برای تسری طرح تحول اجتماعی به خانواده‎ها همت کنند.

مسئولان طرح تحول اجتماعی را به خانواده‏ها تسری دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی سیدعلی هاشمی صبح امروز در نشست مشترک کارگروه اجتماعی و فرهنگی و کمیسیون امور بانوان و خانواده فرمانداری دشتی اظهار داشت: اجرای طرح تحول اجتماعی در خانواده امری مهم است و می‏توان این طرح را در حوزه آموزش و پرورش بهتر اجرا کرد.

وی تاکید کرد: باید تلاش شود از حضور ولی دانش‎آموز حداقل در چهار جلسه تا پایان سال تحصیلی برای حضور در جلسه اولیا و مربیان دعوت شود.

هاشمی با بیان اینکه با اجرای صحیح طرح تحول اجتماعی شاهد کاهش آسیب‎ها در جامعه و خانواده خواهیم بود، گفت: برنامه‏های خوبی در زمینه طرح تحول اجتماعی در شهرستان دشتی اجرا شده است.

فرماندار دشتی یادآور شد: پیشگیری با آسیب‎های اجتماعی باید اساس فعالیت تمامی دستگاه‎ها باشد و آسیب‏های اخلاقی و اجتماعی در جامعه باید مورد تحلیل کارشناسان فرهنگی قرار گیرد.

وی امنیت اجتماعی، کاهش طلاق، ارتقای نشاط اجتماعی و قانون‎گرایی را از محورهای کارگروه اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و افزود: تمامی دستگاه‎های عضو کارگروه اجتماعی و فرهنگی گزارشی از شش ماه گذشته و برنامه‎های شش ماهه آینده را به فرمانداری ارائه کنند.

هاشمی بیان کرد: درج پیام‎های بهداشتی در رابطه با سلامت و امنیت روانی باید توسط شبکه بهداشت، شهرداری‎ها و نیروی انتظامی انجام گیرد.

وی ایجاد واحد مشاوره و روانشناسی و حضور دائم روانپزشک در بیمارستان زینبیه خورموج را مورد تاکید قرار داد و گفت: در حال حاضر در نیروی انتظامی، کمیته امداد، بنیاد شهید و امور ایثارگران و بهزیستی مشاور و روانشناس مستقر است.

هاشمی با تاکید بر برگزاری دوره‎های آموزش سلامت روانی برای خانواده‎های زندانیان توسط امور زندان اضافه کرد: در هر جلسه‎ای که تشکیل می‎‌شود از کارشناس مشاور نیز دعوت شود.

فرماندار دشتی از احداث سالن نمایشگاه بزرگ در مجموعه فرهنگسرای شهید شهریاری خورموج خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی مبلغ 135 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده‎ایم که بنا شده است توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از محل اعتبارات ملی نیز مبلغ 100 میلیون تومان اختصاص داده شود.

وی با تاکید بر راهپیمایی هفتگی در روزهای پنجشنبه گفت: در روزهای پنجشنبه هر هفته تمام مسئولان و کارکنان ادارات به همراه خانوده از پارک مفتون تا بنگه پیاده‎روی کنند.

هاشمی بیان کرد: جشن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) با شکوه خاصی برگزار خواهد شد که موجب نشاط اجتماعی در شهرستان می‎شود و این ازدواج بهترین الگو برای جوانان در آستانه تشکیل نهاد مقدس خانواده است.

وی تصریح کرد: دین مبین اسلام به نشاط اجتماعی بسیار توجه کرده به طوری که رعایت دستورات اخلاقی اسلام و تقویت و ترویج آن در جامعه همچون عفو، گذشت، خدمت به مردم و پرهیز از گناه از جمله مهمترین عوامل مؤثر در نشاط اجتماعی است و سایر عوامل مانند عضویت در گروه‎های اجتماعی، اشتغال، استفاده از طبیعت و گردشگری در مراحل بعدی قرار دارند.

دبیر کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه زنان به عنوان محور خانواده باید کانون روحیه و نشاط باشند دستگاه‎های اجرایی باید بسترسازی و فرهنگسازی لازم را در دستور کار خود قرار دهند تا زنان در عین انجام امور محوله خانه‎داری بتوانند با حضور و استفاده از فضاهای ورزشی، پارک ویژه بانوان و ... از نشاط کافی برخوردار باشند.

خدیجه ندرتی ادامه داد: به منظور ترویج ازدواج آسان، مستحکم و بادوام، دانشگاه‎های آزاد اسلامی، پیام نور، علمی کاربردی نسبت به فرهنگ‏سازی در این زمینه و برگزاری مراسم جشن در این ایام خجسته و آموزش و پرورش نیز به برگزاری مسابقات فرهنگی در مقطع متوسطه و پیش دانشگاهی اقدام کنند.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول