اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

تربیت فرزند سالم باعث آرامش خانواده و جامعه است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمیرم با تاکید بر تربیت صحیح و آگاهانه خانواده‌ها و نظارت بر فرزندان گفت: پرورش فرزند نیکو و نیک کردار باعث آرامش خانواده و جامعه است.

تربیت فرزند سالم باعث آرامش خانواده و جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با سفارش به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اصل و مبنای دین اسلام بر پایه تقوای الهی استوار است و کسی که تقوای الهی نداشته باشد، اعمالش پذیرفته درگاه الهی نمی‌شود.

وی با اشاره به آیه 132 سوره حجرات گفت: بدانید با ارزش‌ترین شما در نزد پروردگارتان کسی است که تقوای بیشتری داشته باشد.

امام جمعه سمیرم به تفسیر سوره عصر پرداخت و افزود: در سوره عصر یک سری مسائل نهفته است که به نسبت سوره‌های دیگر از لحاظ آیه کمتر است، ولی معنای زیادی را در خود جای داده است.

وی با اشاره به روایات مختلف در خصوص تفسیر کلمه والعصر افزود: باید از کلمه والعصر بزرگ‌ترین درس را یاد گرفت، چرا که تاریخ بشریت حوادث تکان دهنده‌ای دارد که انسان‌ها با مطالعه آنها بیدار و هوشیار می‌شوند.

موسوی در ادامه با اشاره به هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: احترام و التزام به قانون و حفظ نظم عمومی از شرایط اولیه قوام جامعه و ایجاد نظم و امنیت اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار ملی است و توصیه من به کارکنان این سازمان این است که تقوای الهی را فراموش نکنند و آن را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه امنیت از بزرگ‌ترین نعمت‌ها است، گفت: نیروی انتظامی نقش بسزایی در تأمین امنیت جامعه عهده‌دار است.

موسوی همچنین به روز جهانی سالمندان اشاره کرد و گفت: اسلام برای سالمندان ارزش و اهمیت بالایی قائل است.

خطیب جمعه سمیرم همچنین به 16مهرماه روز جهانی کودک اشاره کرد و ادامه داد: داشتن فرزند سالم جزو باقیات و صالحات است.

وی با بیان اینکه داشتن فرزند نیک مهم‌ترین ثمره‌ی درخت خانواده است، تصریح کرد: تربیت و ترویج رفتارهای ارزشی و اجتماعی مهم‌ترین وظیفه والدین است.

موسوی لزوم کنترل و نظارت بر فرزندان و پرورش فکری و رفتاری صحیح و آگاهانه کودکان و نوجوانان از سوی خانواده‌ها را بیش از پیش مورد تاکید قرارداد و گفت: پرورش فرزند نیکو و نیک‌کردار باعث آرامش خانواده و جامعه است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول