اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش دشتی:

اولویت ما ارتقای نشاط اجتماعی در مدارس است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش دشتی گفت: افزایش و ارتقای نشاط و شادابی اجتماعی در مدارس یکی از اولویت‏های آموزش و پرورش است.

اولویت ما ارتقای نشاط اجتماعی در مدارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی حسین زارعی پیش از ظهر امروز در نشست با فرهنگیان شهرستان دشتی اظهار داشت: فضاسازی و زیباسازی حیاط مدارس از جمله دیوارها، سطح زمین، احداث فضای سبز، نصب نیمکت‏های رنگی و زیبا در حیاط مدارس، تابلوهای زیبا در سردرب مدارس و دیوارهای تزیین شده همراه با نقاشی‎های زیبا موجب افزایش نشاط اجتماعی در مدارس خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‎های نشاط آور در آموزشگاه‎های شهرستان یادآور شد: در این زمینه 500 نفر از دانش‎آموزان به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شده‎اند و 570 نفر نیز در مدارس قرآنی شرکت کرده‎اند.

زارعی اضافه کرد: در شهرستان دشتی 105 مدرسه فعال است که در 51 باب مدرسه نمازخانه وجود دارد و یک نمازخانه نیز در حال احداث است.

مدیر آموزش و پرورش دشتی یادآور شد: متراژ نمازخانه‎ها در مجموع 5 هزار و 350 متر است که 39 نمازخانه در شهرها و 12 نمازخانه نیز در روستاها است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته نماز جماعت توسط 25 روحانی در مدارس شهرستان اقامه شد که امسال به 40 روحانی افزایش یافته است.

زارعی افزود: توسط کارشناسان واحدهای اداری آموزش و پرورش دشتی هشت مقام برتر استانی شد همچنین کسب رتبه‏های برتر رشته مطالعه و تحقق، تفسی قرآن، نهج البلاغه و اذان مسابقات کشوری توسط دانش‎‏آموزان از دیگر برنامه‏های نشاط آور در آموزشگاه‎های شهرستان بوده است.

وی برپایی جشن‎های شادی، مسابقات مختلف، تقویت و توسعه بازی‎های علمی و تفریحی، تشکیل نمایشگاه‎های متعدد با مشارکت دانش‎آموزان، دعوت از دانش‎آموزان موفق مدرسه برای صحبت کردن در بین دانش‎آموزان، تقدیر و تشویق از دیگران، پرهیز از ایجاد تنش در مدرسه، اجرای روش‎های تدریس فعال با محوریت کلاسی بانشاط و نصب عکس دانش‌آموزان ممتاز در تابلوی اعلانات را از برنامه‎های نشاط آور برای دانش‎آموزان ذکر کرد.

زارعی گفت: توجه خاص به زنگ تفریح، تقویت فعالیت‎های هنری در مدرسه، گروه تئاتر، گروه سرود، حضور فعال آموزگاران با نشاط همراه با ظاهری مناسب و آراسته، پرهیز از بی‎انضباطی و بی‎عدالتی در مدرسه،تقویت امید به آینده در دانش‎آموزان موجب نشاط مضاعف در بین دانش‌آموزان می‎شود.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای دانش‎آموزی و همچنین حضور دانش‎آموزان در طبیعت و فضای سبز موجب ایجاد نشاط و تحرک در بین آنان می‎شود.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول