اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبادان:

افزایش مهارت نیروهای امدادی باعث کاهش حوادث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار آبادان گفت: با افزایش مهارت آموزی و همکاری متقابل بین نیروهای امدادی و شهروندان در راستای کاهش حوادث طبیعی گام برداریم.

افزایش مهارت نیروهای امدادی باعث کاهش حوادث می‌شود

بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور امداد در این شهر با مشارکت نیروهای امدادی آبادان، خرمشهر و شادگان اظهار کرد: کشور ما در منطقه‌ای واقع شده که همیشه در معرض خطرات طبیعی قرار دارد.

وی افزود: حوادثی مانند زلزله بم و بوئین زهرا در گذشته و زلزله امروز استان آذربایجان ما را با نسبت به خطرات طبیعی بیشتر آگاه کرده و می‌طلبد که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و استفاده از تجهیزات مدرن از آمار خسارت‌های مالی و جانی در حوادث فوق پیشگیری کنیم.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه با اشاره به عملیات‌های انجام شده در مانور امروز گفت: توان و آمادگی نیروهای مختلف در یگان‌های امدادی مانور امروز مطلوب بوده و نشان می‌دهد آمادگی کامل و آموزش‌های لازم را به دست آورده‌اند.

*توان افزایی و مهارت سنجی نیروهای امدادی هدف انجام این مانور است

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبادان در حاشیه مانور با پیش فرض حادثه هوایی با برشمردن اهداف این مانور اظهار کرد: فعال نمودن هر چه بیشتر نیروهای امدادگر جمعیت هلال احمر و ایجاد فرصت حضور، مهارت سنجی و توان افزایی یکی از اهداف مانور امروز است.

قدرت درخشیده افزود: ارتقا و استقبال دانش امدادی، هماهنگی بیشتر جمعیت هلال احمر و کار گروه ستاد بحران، سنجیدن و نمایش توانمندی عوامل امدادی آبادان،خرمشهر و شادگان، گسترش نفوذ آموزش‌های عمومی در کلیه سطوح جامعه و در نهایت جامعیت و اهمیت آموزش‌های امدادی برای کلیه کارکنان ارگان‌های اجرایی شهرستان از دیگر اهداف مانور امروز است.

*حمایت روانی آسیب دیدگان نباید فراموش شود

مشاور اورژانس اجتماعی بهزیستی آبادان با حضور در محل حادثه و انجام مشاوره‌‌های لازم برای آسیب دیدگان حوادث مانور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: حمایت‌های روحی و روانی آسیب دیدگان حوادث این چنینی نباید فراموش شود.

علی سامری در ادامه بیان داشت: بعد از هر حادثه انجام مشاوره‌های روانی برای افزایش بهداشت روانی افراد آسیب دیده در الویت کاری اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی افزود: تسکین سالخوردگان، کودکان و زنان باردار که بیشتر از بقیه افراد جامعه در معرض شوک و اختلال روانی بعد از حادثه و سوانح قرار می‌گیرند با کمک روانشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی انجام می‌شود.

در پایان این مراسم مصدومین حادثه فرضی هوایی به وسیله بالگرد حاضر در محل به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهرستان آبادان اعزام شدند.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول