اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر رویدر از توابع هرمزگان:

مسئولان نسبت به پیامدهای ناگوار بلایای طبیعی بی‌توجهند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رویدر با اشاره به هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: هدف از نامگذاری این هفته تلاش برای تقلیل پیامدهای ناگوار بلایای طبیعی است.

مسئولان نسبت به پیامدهای ناگوار بلایای طبیعی بی‌توجهند

عبدالسلام جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: پس از بازدید رئیس سازمان بحران مدیریت کشور در اواخر خرداد ماه از شهر رویدر و تاکید بر جابجایی 200 خانوار رویدری در معرض ریزش کوه، انتظار داشتیم مسئولان در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند اما تا به امروز هیچ اقدام عملی از سوی آنها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: آیا باید فاجعه‌ای مانند زلزله اخیر آذربایجان رخ داده و تلفات مالی و جانی به بار آید تا مسئولان چاره‌ای بیندیشند در حالیکه می‌توان با اقدامات پیشگیرانه هزینه و تلفات کمتری داد.

جمالی افزود: زلزله‌خیز بودن منطقه، ناپایداری کوه، رانش زمین در هنگام بارندگی و جدا شدن تخته سنگها و سقوط آن بر روی منازل باعث بروز تلفات جانی و مالی به شهروندان شده است و در صورت تداوم بی توجهی‌ها، فاجعه انسانی در پیش خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهرستان بندر خمیر اضافه کرد: با توجه به ضعف بنیه مالی اکثر این خانوارها، اعطای زمین رایگان، کمک بلاعوض و تسهیلات بانکی با بهره کم باید از سوی ارگان‌های ذیربط در اختیار آنها قرار داده و با تخصیص اعتبارات ویژه به شهرداری، تملک اراضی واحدهای در معرض خطر آغاز شود.

جمالی تصریح کرد: به نظر می‌رسد تنها را ه علاج این معضل، بازدید شخص استاندار از شهر رویدر و دستور صریح ایشان برای حل آن در قالب مصوبات باشد. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول