اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 317

فامیل‌کریمی: رسانه ملی نسبت به جشنواره تئاتر همدان، بی‌رحمی کرد

خبرگزاری فارس: ‌شبکه‌های سراسری صدا و سیما بی‌رحمی خود را نسبت به همدان نشان دادند و اعلام کردند که صرفاً در صورت عقد قرارداد پولی، انعکاس رویداد بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان را عهده‌دار خواهند شد.

فامیل‌کریمی: رسانه ملی نسبت به جشنواره تئاتر همدان، بی‌رحمی کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد خبری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، همدان را به حق باید در طول قریب به یک دهه گذشته، احیاگر جشنواره فیلم و تئاتر کودک و نوجوان دانست، اگر آرشیو و اسناد و مدارک جشنواره بین‌المللی فیلم و تئاتر کودک و نوجوان، در دوره‌های قبل از دوره نوزدهم بررسی شود، روند رو به افول و فضای روبه موت در تار و پود آن کاملاً مشهود است.

با ورود این جشنواره به همدان در سال 86، باید اذعان کرد، رمقی نو، روحی جدید و حیاتی مجدد بر این جشنواره دمیده شد، که صاحبان زر و زور و تزویر و عناصر محفلی و دلال‌های عرصه‌های هنری سرنوشت دیگری بر آن رقم زدند و با وجود تمام هزینه‌هایی که استان همدان برای حیات مجدد آن پرداخته بود، از همدان گرفتند و به استان اصفهان تقدیم کردند.

جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نیز با ورود مجدد به همدان روح و حیات دیگری گرفت که حقیقتاً باید زادگاه و خواستگاه آن را هم، همدان دانست و به نظر همه متولیان امر در حوزه این هنر نجیب، پیشرو، تأثیرگذار و کم هزینه، به بهترین وجه ممکن شاهد برگزاری هجدهمین دوره در سال گذشته بودیم و نوزدهمین دوره نیز باشکوه هر چه بیشتر برگزار شد.

لکن در دوره نوزدهم دو رویکرد متفاوت و یا مضاعف با آن همراه است.

رویکرد اول، اقبال بالای مردمی به این جشنواره است، جلوی سالن‌های برگزاری نمایش، تراکم جمعیت، مشهود، دیدنی و ستودنی است.

به خصوص در روز افتتاحیه جشنواره با حضور خانواده‌ها که به همراه فرزندان کودک و نوجوان خود استقبال چشمگیری از جشنواره داشتند.

رویکرد دوم، توجه به وضعیت اقتصادی کشور و صرفه‌جویی نهایی در هزینه‌هاست که امسال بر این جشنواره حاکم است، و واقعاً باید آن را الگویی دیگر نام نهاد.

لکن اگر در جشنواره فیلم کودک و نوجوان، جریان زر و زور و تزویر، بی‌رحمی خود را نشان داد و محفل‌نشینان عرصه هنری ظلمی به همدان روا داشتند، در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که با حضور چندین کشور خارجی از جمله ایتالیا، اسپانیا، سوئیس، آلمان، هلند و آفریقای جنوبی می‌توانست بازتاب ویژه‌ای داشته باشد، این بار شبکه‌های سراسری صدا و سیما بی‌رحمی خود را نشان دادند و اعلام کردند که صرفاً در صورت عقد قرارداد پولی، انعکاس و پوشش این رویداد بین‌المللی را عهده‌دار خواهند شد.

این در حالی است که همزمان با این جشنواره، جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان برگزار و علاوه بر پخش برنامه‌های زنده و مفصل آن، پوشش خبری کامل نیز بر آن حکمفرماست.

در یک چنین فضایی چگونه افکار عمومی این دیار می‌توانند بپذیرند شبکه‌های سراسری صدا و سیما، رسانه ملی است.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول