اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کتابخانه نابینایان ولی‌عصر (عج) خبر داد

سرویس‌دهی کتابخانه‌ نابینایان اصفهان به تمام کشور

خبرگزاری فارس: مدیر کتابخانه نابینایان ولی‌عصر(عج) گفت: این کتابخانه به عنوان یکی از مراجع شاخص نابینایان کشور هم‌‌اکنون در حال سرویس‌دهی به تمام نقاط کشور است.

سرویس‌دهی کتابخانه‌ نابینایان اصفهان به تمام کشور

رسول رضایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: کتابخانه عمومی نابینایان از سال 76 در اصفهان تاسیس شده است و تمام تلاش خود را به کار بسته تا امکانات لازم برای مطالعه، تحصیل و تحقیق نابینایان را فراهم کند.

وی افزود: عوامل این کتابخانه به مناسبت روز 24 مهر که به نام روز جهانی عصای سفید معروف است از مدرسه نابینایان شهید عابدی و شهید سامانی در مقاطع دبستان و راهنمایی بازدید می‌کنند.

مدیر کتابخانه نابینایان ولی‌عصر (عج) تصریح کرد: در این بازدید کتابخانه به کودکان و نوجوانان معرفی شده و کتاب‌های گویای مناسب سن آنها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین با تعامل با اولیاء و مربیان این مدارس قصد داریم همفکری‌هایی برای ارتقای سطح مطالعه در نابینایان داشته و برای عضویت رایگان آنها اقدام کنیم.

رضایی تاکید کرد: با توجه به کتابخانه قوی خط بریل در سازمان بهزیستی در این روز نشستی با عوامل این سازمان در مجتمع هفت‌تیر برای همکاری و تبادل کتاب تشکیل می‌شود.

*‌ کتابخانه ولی‌عصر (عج) مجهز به برجسته‌نگار و گویاساز است

وی با اشاره به اینکه در کتابخانه ولی‌عصر (عج) 700 عنوان کتاب گویا وجود دارد، گفت: این کتابخانه مجهز به برجسته‌نگار است و هر اطلاعاتی که بر روی صفحه کامپیوتر مانند «my computer» وجود دارد به صورت بریل در اختیار فرد نابینا قرار می‌گیرد و وی می‌تواند خط به خط موارد موجود بر روی صفحه را بخواند.

مدیر کتابخانه نابینایان ولی‌عصر (عج) تصریح کرد: همچنین در این کتابخانه نرم‌افزار گویاساز کامپیوتر وجود دارد که اطلاعات موجود بر روی صفحه کامپیوتر را به شکل صوتی در می‌آورد و فرد با حرکت بر روی آن اطلاعات موجود بر روی مانیتور را می‌شنود.

وی ادامه داد: این کتابخانه همچنین مجهز به قابلیت جستجو در لیست کتاب‌های کتابخانه با عنوان و نام نویسنده است و هر فرد می‌تواند پس از انتخاب کتاب‌های مورد نظر آن را به متصدی اطلاع دهد تا به صورت سی‌دی یا فلش‌مموری کپی شده و در اختیار وی قرار گیرد.

رضایی تاکید کرد: افراد نابینا در این کتابخانه می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با استفاده از نرم‌افزار گویاساز و یا برجسته‌ساز در داخل کتابخانه مطالعه کنند و لیست کتاب‌های این کتابخانه نیز در سایت نهاد کتابخانه‌ها موجود است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه 300 نفر عضو در اصفهان دارد، تصریح کرد: کتابخانه نابینایان اصفهان در تمام کشور مخاطب دارد و هر درخواستی که از هر کجای کشور داشته‌ باشیم به صورت مکاتبه‌ای و در قالب سی دی برای این افراد ارسال می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول