اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه:

800 معلول کم‌بینا و نابینایی زیر پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه گفت: 800 معلول کم‌بینا و نابینایی زیر پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه هستند.

800 معلول کم‌بینا و نابینایی زیر پوشش بهزیستی تربت‌حیدریه هستند

داریوش وکیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: معلولان بینایی شامل نابینایان مطلق، نیمه‌بینای شدید و متوسط هستند.

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه افزود: در این میان تعداد نابینایان بیشتری هنوز وجود دارند که هنوز به بهزیستی مراجعه نکرده‌اند.

وکیلی در رابطه با اشتغال نابینایان اظهار داشت: عدم تناسب با مشاغل، اطلاع‌رسانی اندک در رابطه با مشاغل نابینایان و یا آموزش کم، عدم سرمایه‌گذاری مناسب در این رابطه و عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی از جمله مشکلاتی است که باید به آن توجه شود. 

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه افزود: توان بخشی اساسی‌ترین نیاز معلولان است که با تعیین جهت‌یابی، سوادآموزی و مهارت‌های زندگی می‌توان از مشکلات روزانه معلولان کم کرد.

وی از دیگر مشکلات معلولان را مشکلاتی مثل ازدواج، عدم درک خانواده‌ها، شغل مناسب و مسکن، عدم برخورد صحیح جامعه و عدم توجه جامعه به شخصیت نابینا دانست و گفت: نابینایان خیلی از کارها را متناسب‌سازی انجام می‌دهند و در همه زمینه‌ها مانند فرهنگی، کشاورزی، دامداری و غیره می‌توانند موفق باشند.

وکیلی در رابطه با ایجاد تسهیلات برای معلولان در زمینه اشتغال، گفت: وام‌های قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد و سقف یکصد میلیون ریال انفرادی برای مشاغل در نظر گرفته شده است و اگر گروهی و کارگاهی باشد مبالغ متفاوت و بستگی به نوع کاردارد.

رئیس بهزیستی تربت‌حیدریه در پاسخ به اینکه آیا انجمن نابینایان در تربت‌حیدریه فعال است، گفت: انجمن نابینایان تربت‌حیدریه از انجمن‌های فعال کشور است و به همه نیازهای نابینایان پاسخ می‌دهد و گروه فرهنگی شامل، تواشی، سرود، گروه قرآن و هیئت ورزش نابینایان که تیم گل‌بال تربت حیدریه از تیم های دسته یک کشور است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول