اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه آبادان:

غرفه دائمی محصولات حجاب و عفاف در آبادان دایر شود

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه آبادان گفت: غرفه دائمی عرضه و فروش محصولات حجاب و عفاف در آبادان دایر شود.

غرفه دائمی محصولات حجاب و عفاف در آبادان دایر شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در محل فرمانداری با حضور مسئولان شهری برگزار شد، با اشاره به ایجاد فروشگاه دائمی محصولات حجاب و عفاف در آبادان اظهار کرد: در بازار مرکزی شهرستان باید غرفه‌ای را برای فروش محصولات حجاب و عفاف بانوان آبادانی برپا کنیم.

وی افزود: تا در این غرفه دائمی با استفاده از محصولات حجاب اسلامی، تعاونی‌ها و دیگر فروشندگان این محصولات به ترویج هر چه بیشتر فرهنگ اسلامی در بین دختران جوان و زنان آبادانی پرداخته شود.

فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: حجاب و عفاف اسلامی برای دختران و زنان جامعه ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و همه اعضای شورای فرهنگ عمومی در راه رسیدن هر چه بیشتر به این فرهنگ غنی تلاش کنند.

وی با اشاره به توسعه فرهنگ نماز در دستور جلسه امروز شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: به برنامه‌های اذان عمومی در شهرستان نیز باید بیشتر پرداخته شود.

وی اضافه کرد: صدای اذان ظهر در شهرستان باید بیشتر شنیده شود و با پخش این آهنگ معنوی از همه مکان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و اصناف بازار این مهم در شهرستان بیشتر محقق ‌شود.

فرماندار آبادان ادامه داد: شهرداری باید با نصب سیستم‌های صوتی در مناطق قابل دسترسی آبادان شنیدن آوای ملکوتی را بیشتر محقق کرده و صدای اذان ظهر از همه مدارس پخش شود.

وی تصریح کرد: همچنین در مسابقات مختلف ورزشی شهرستان هنگام نماز، صدای اذان در ورزشگاه و محل‌های مختلف شنیده شود تا همگان را از هنگام برپایی نماز آگاه کنیم.

ایلخاص‌زاده با اشاره به تدارک برنامه‌ریزی برای برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء در سه نقطه شهرستان گفت: در نظر داریم با برنامه‌‌ریزی‌های دقیق و حمایت نهاد امامت جمعه آبادان در مرحله نخست، برپایی نماز جماعت مغرب و عشاء را در سه منطقه شهرستان اجرایی کنیم.

* صدای بلند موسیقی خودروهای عبوری، جرم مشهود تلقی می‌شود

وی همچنین در خصوص صدای بلند موسیقی در بعضی از خودروهای در حال عبور خیابان‌های شهرستان بیان کرد: صدای بلند موسیقی از خودروهای عبوری در خیابان از مظاهر علنی مزاحمت بوده و جرم مشهود تلقی می‌شود.

نماینده عالی استاندار خوزستان در آبادان اضافه کرد: با افرادی که با صدای بلند موسیقی خود در خیابان‌ها و مناطق شهرستان برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند برخورد قانونی شده و در نهایت خودرو آنها توقیف می‌شود.

وی ادامه دارد: بعضی ازشهروندان با حیوان‌های مختلفی از جمله سگ در شهر تردد کرده که از ترویج این پدیده در شهرستان جلوگیری می‌کنیم و در صورت مشاهده این حیوانات از صاحبان آنان گرفته شده و تحویل محیط زیست شهرستان داده می شود.

فرماندار آبادان در پایان گفت: ارگان‌های مختلف نظیر دانشگاه‌ها و آموزش‌ و پرورش در شهرستان موظف هستند یک برنامه مدون را برای ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان تدوین کرده و به فرمانداری آبادان ارائه دهند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول