اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مشارکت‌های نهاد کتابخانه‌ها:

800 کتابخانه مشارکتی در سطح کشور وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: 800 کتابخانه مشارکتی با همکاری خیران، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی در سطح کشور موجود است.

800 کتابخانه مشارکتی در سطح کشور وجود دارد

 به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی غیاثی ندوشن ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن خیران کتابخانه‌ساز لرستان در خرم‌آباد با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار و 800 کتابخانه عمومی در سطح کشور فعال است، گفت: به ازای هر 100 نفر سرانه فضای مطالعه حدود دو مترمربع در سطح کشور است که باید این رقم تا سال 1404 به رقمی معادل هشت مترمربع افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خیران و نیکوکاران کشور سالانه 750 میلیارد ریال برای امر مهم و خداپسندانه ساخت فضاهای کتابخانه‌ای تقبل می‌کنند، گفت: در پنج سال اخیر خیران کتابخانه‌ساز برای ساخت این فضاها وارد عمل شده و تاکنون فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام داده‌اند.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: برای رساندن فضاهای کتابخانه‌ای کشور به هشت مترمربع اعتبارات دولت جوابگو نیست، به همین منظور حضور خیران می‌تواند در این زمینه بسیار اثرگذار باشد.

وی برگزاری این نشست‌ها را جهت فراهم کردن زمینه حضور خیران کتابخانه‌ساز بسیار مهم و اثرگذار دانست و گفت: در حال حاضر آمادگی لازم جهت ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی در کشور وجود دارد.

مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: پرداخت نیم درصد سهم شهرداری‌های کشور به امور کتابخانه‌ها براساس بند 17 قانون بودجه در حال حاضر برخی از این بدهی‌ها دریافت شده اما باید در این زمینه نیز تلاش بیشتری شود.

غیاثی ندوشن یادآور شد: در حال حاضر سرانه فضاهای کتابخانه‌ای لرستان نیز براساس فضا و زیربنا نزدیک به میانگین کشوری است.

وی افزود: در لرستان توزیع کتابخانه‌ها به دلیل پراکندگی روستاها نامناسب است که باید براساس جمعیت کتابخانه در برخی مناطق روستایی دورافتاده استان ایجاد شود.

در این نشست با برگزاری انتخابات ایرج کاظمی به عنوان رئیس هیئت مدیره انجمن خیران کتابخانه ساز لرستان انتخاب شد.

انتهای پیام/ب۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول