اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد

بهره‌مندی 31 هزار خانوار از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 31 هزار خانوار از خدمات مستمر کمیته امداد استان بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 31 هزار خانوار از خدمات کمیته امداد خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر نخعی ظهر امروز در جمع مسئولان خراسان جنوبی اظهار کرد: از این تعداد یک‌هزار و 800 خانوار تا پایان سال کاهش می‌یابد.

وی از کاهش خانوارهای زیر‌پوشش این نهاد به شش درصد در سال جاری خبر داد و افزود: توانمندسازی خانوارهای زیرپوشش از اولویت‌های این نهاد است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال 89 بالغ بر 12.5 درصد جمعیت استان زیر‌پوشش این نهاد بوده است، ادامه داد: این رقم در سال گذشته به 10 درصد کاهش یافته است.

نخعی از اجرای طرح مددکار محوری در استان خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف شناسایی خانواده‌های توانمند، شناسایی نقاط ضعف و قوت خانواده‌ها، ارتباط با خانواده‌ها و کاهش مراجعات به امداد، ارائه خدمات بیشتر و هدفمند اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در حال حاضر در بیرجند آغاز شده است، یادآور شد: در این شهر 12 مددکار رسیدگی به امور خانواده‌ها را برعهده دارند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی گفت: همچنین برای گسترش این طرح در شهرستان‌ها 43 مددکار و 47 کمک مددکار داریم که این تعداد نیرو برای 4 هزار خانوار زیر‌پوشش در سطح استان پیش‌بینی شده است.

نخعی ادامه داد: سال گذشته مشخصات 60 هزار و 997 نفر مراجعه کننده در راستای دریافت خدمات این طرح در استان ثبت شده است.

وی اذعان کرد: طبق بررسی انجام شده درخواست‌های حمایتی 34 درصد کاهش یافته و این رقم بیانگر کاهش نیازهای مردم و توانمندی مددجویان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین از این تعداد 37 هزار نفر مددجو بوده و مابقی غیرمددجو هستند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی نیز از برگزاری جشن خودکفایی 2 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سال جاری خبر داد.

محمد حسین عنایتی‌فر گفت: در حال حاضر 31 هزار و 500 خانوار در استان زیر‌پوشش کمیته امداد هستند که تا پایان سال 2 هزار خانواده زیر‌پوشش این نهاد توانمند شده و از زیر‌پوشش خدمات مستمر خارج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه جشن خودکفایی یک‌هزار خانواده در سال گذشته برگزار شده است، تصریح کرد: رویکرد کمیته امداد ارائه خدمات تک خدمتی به نیازمندان است.

* اجرای طرح پالایش خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد خراسان جنوبی

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی خراسان جنوبی از اجرای طرح پالایش خانوارهای زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد و افزود: با اجرای این طرح 3 هزار خانوار زیرپوشش توانمند شناخته شده از زیر چتر خدمات مستمر امداد خارج شدند.

انتهای پیام/ز10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول